יום רביעי, 29 במאי 2013

"מעט מן האור" - בעיצוב חדש ובעריכה מחודשת

העלון "מעט מן האור" שייסד והגה חנן פורת ז"ל משנה את פניו ועובר בימים אלו מהלך מיתוגי ועיצובי חדש. החל מהשבת הקרובה, פרשת שלח, יופץ העלון במהדורתו החדשה. עורכת ועיתונאית מקור ראשון לשעבר, שיינה בוצר, מונתה לעורכת החדשה של העלון.



בוצר, שמגיעה גם מעולם האמנות והיצירה משלבת בעלון לצד תכני פרשת שבוע ומדרשים גם את החלקים האומנותיים תרבותיים במורשת היהודית. "בעזרת ה' אנחנו נכנסים לנעליו העצומות של חנן ז"ל, היא אומרת. "אני רוצה להמשיך ולהנחיל את מורשתו של חנן לכולם ובנוסף, ליצור בית לאמנות ותרבות יהודית והכל במעטפת קורת הרוח של שבת".

בין השינויים שיחולו בעלון ניתן למצוא כתבות מגזין ותחקיר, כותבים ומדורים חדשים.

מבט זוגי על הפרשה - יונתן ויסכה שומר מטפלים זוגיים מנתחים פסוק בשני מבטים.

זווית אחרת - יוצרים ואומנים יכתבו על הפרשה. בשבת הקרובה חביבה פדיה, משוררת, חוקרת יהדות ותרבות ישראלית ופרופ' להיסטוריה של עם ישראל תכתוב על הזווית שלה מהמפגש עם הפסוקים.

מדפים- הצצה לארון הספרים של אישיות מוכרת. השבוע נקבל הצצה למדפיו של פרופ' ידידיה שטרן, סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה.

מגירות בזמן - אינפוגרפיקה לאירועים מעניינים בהיסטוריה היהודית הנוגעים לאותה שבת.

העלון הוקם לפני כ 13 שנה בשנת תש"ס, ע"י חנן פורת ז"ל ונחשב לעלון ייחודי בנוף העלונים המצויים, קהל קוראיו הם שוחרי תרבות ואומנות יהודית ישראלית. בדרכו הייחודית של חנן ימשיך העלון לחבר בין נושאי פרשת השבוע, שירה, היסטוריה, ארץ ישראל וספרות.