יום שבת, 4 במאי 2013

צרות כלכליות בערוץ היהדות של Ynet


בעוד יש מי שסופרים כמה דוסים נכנסו או לא נכנסו לגלי צה“ל, המקפצה הגדולה לעולם התקשורת, כדאי בכלל לתהות אם יש לאן לקפוץ. ספינת הדגל של החדשות באינטרנט, הלא היא טמקא, סופגת באחרונה קיצוצים והקפאת תקנים, שבא לידי ביטוי בפגיעה ממשית בעולם התוכן. אחד מנפגעי המצב הוא ערוץ היהדות של האתר, אותו עורכת לירון נגלר-כהן, שנותר מיותם מתפקיד סגן-עורך, מאז פרש ממנו יואב פרידמן.



פרידמן, כזכור, פרש מהערוץ בחודש נובמבר 2012 ומונה עורך האחראי על תחום התרבות ב“מעריב“. סגניתו, לירון, קודמה לתפקיד עורכת הערוץ - ומאז החלה לחפש לה סגן. אחרי לא מעט דיונים ופגישות, יצאה לירון לראיונות אישיים עם לא מעט מועמדים פוטנציאליים לתפקיד. אלא שאז הגיע ה“ברקס“ מצד המערכת, התקנים החדשים הוקפאו והערוץ מנסה לשרוד זה מספר חודשים ללא סגן עורך. 

מה המשמעות של סגן עורך לערוץ? מי שעוקב אחר התכנים המתפרסמים בחודשים האחרונים - וודאי יודע. לירון עושה עבודה טובה, אין מה לומר, לגברת יש ניסיון עשיר. אבל מחוסר תקציב ותקנים, טמקא יהדות לא מסוגל באמת לעסוק בחדשות. למעט הסקופ האחרון של קובי נחשוני, שהביא את דבריו של הרב יעקב אריאל נגד ”חוק אריאל“, כמעט ולא עולות משם כותרות חדשותיות. האח הקטן מ-NRG מצליח לעקוף את טמקא יהדות בסיבוב, משאיר אותו לעסוק בעיקר בתחומי תרבות ורוח. 

גורמים איתם שוחחנו בערוצים המקבילים לטמקא, לא דיברו על הזדמנות מיוחדת. מבחינתם אלו הם נתונים כואבים המעידים על מצבה הקשה של התעשייה כולה, בטח זו המגזרית, שסופגת משברים בדמות קיצוצי תקנים ומשכורות. 

ועוד לא דיברנו על ”מעריב“.