יום ראשון, 2 ביוני 2013

שכונה של עולם קטן: פרסמו עשרות קטעים מפוברקים במשך חודשים

אחרי שפרסמו את יצירת המופת על ה“יציאות“ של כולנו, הולכת ומתבררת התמונה הקודרת סביב ”עולם קטן“. כך מסתבר, שאחד מהעלונים החשובים במגזר הדתי, נפל קורבן להונאות מתמשכות מצד תלמידי ישיבות, שפשוט הפילו את עורכי העלון פעם אחר פעם.

אלקנה מייטליס פרסם היום בעמוד דוסים מצייצים את התמונה הבאה, שאומרת הכל - 



מייטליס הסביר כי: ”התמונה היא צילום של תחרות, שנערכה בין ארבעה חברים שחיים בחדר משותף בפנימייה. מטרת התחרות הייתה להכניס כמה שיותר קטעים מפוברקים לפינת 'רשות הדיבור' של עולם-קטן. התחרות נמשכה חמישה חודשים (בין תשרי לאדר) ונפרסה על פני 20 שבתות. המפסידים נדרשו להזמין את המנצח לארוחה משותפת הכוללת שלושה מגשים של פיצה. בתחרות היה כלל אחד בלבד: אסור היה להגיב לדברים שנכתבו ע"י כותבים שלא משתתפים בתחרות.

”כל קטע שפורסם, נגזר ונתלה אחר כבוד על-גבי ארון בחדר השינה. כל טור מייצג משתתף בתחרות (טור אחד לא נכנס לפריים ונשאר מחוץ לתמונה). בסה"כ פורסמו 39 קטעים שנכתבו ע"י שלל דמויות בדויות, כמו למשל: עולה חדשה, קצין בצה"ל, ר"מ בישיבה תיכונית, אמא לבני נוער, מדריכה בבני-עקיבא, רווקה נואשת, סבא לנכדים וכו'... 

”חשוב לציין, שמכיוון והתחרות נגמרה לפני שלושה חודשים, השיר שהועתק מיהודה עמיחי וכן השיר 'מילים של קדושה' – לא נכתבו ע"י אף אחד מאותם ארבעה (כנראה שמדובר בתחרות אחרת...)


”למען הסר ספק, אני לא אחד מאותם משתתפים בתחרות. נתבקשתי מאותם ארבעה להשאיר את זהותם בעילום שם. פעם הבאה שאתם קוראים עולם קטן יכול להיות שאתם קורבן להתערבות על פיצה“.

מערכת הולך רכיל ממליצה להעניק פרס ישראל לספרות ליוסף רוסו, עורך העלון, על עידוד היצירה המחורבנת בקרב הנוער הציוני-דתי. הם בטוח נהנו מכל הסיפור...