יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

דובר צה“ל ממשיך לחלל שבת כרגיל, בניגוד לפקודות מטכ“ל

ערוץ 7 מביא היום ראיון עם הרב אביחי רונצקי, לשעבר הרב הצבאי הראשי, זאת לאחר שחטיבת דובר צה“ל הפיצה בשבת האחרונה וידאו בו רואיין מח“ט אפרים, אל“מ רן כהנא, בעקבות לכידת המחבל אשר רצח את החייל תומר חזן ז“ל. 


זו איננה הפעם הראשונה בה ערוץ 7, לצד כלי תקשורת חרדיים נוספים, מבקרים פומבית את התנהלות דובר צה“ל תוך חילול שבת - וניכר כי לולא הפרסומים הללו, ספק אם בדובר צה“ל יחליטו לנהוג אחרת. החטיבה כיום מחללת שבת על ימין ועל שמאל, ללא התייעצות שוטפת עם הרבנות הצבאית, תוך שהיא מאלצת חיילים וחיילות שומרי מסורת לעבוד בשבתות באירועים הרחוקים מלהיות מוגדרים כ“פיקוח נפש“, זאת כשאפילו בגלי צה“ל כבר למדו לפטור חיילים דתיים מעבודה בשבתות.

בראיון לערוץ 7 אמר הרב רונצקי כי בעבר ניסה להגדיר לדובר צה“ל מהם ההנחיות ההלכתיות לעבודה בשבת, אך בחטיבה סירבו לשתף פעולה עמו. לדבריו, ראיון המח“ט הוא חילול שבת שלא לצורך, שאין לו שום תועלת. 

בדובר צה“ל אמרו לערוץ 7 בתגובה כי ”בשנת 2013 לא נדרש להסביר כי אירוע מבצעי מסוקר ומלווה כמעט מתחילתו ע"י התקשורת ופעילות חטיבת דובר צה"ל הינה מבצעית לכל דבר. חטיבת דובר צה"ל פועלת בשבתות עפ"י פקודות הצבא“.