יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

איפה תמצאו את הצ‘ולנט הכי טעים בישראל? הרשימה המלאה


דיון שהתפתח בעמוד הפייסבוק של עורך ”מוצש“, אריאל שנבל, התגלגל די במהרה לתחרות מסעדות הצ‘ולנט הטובות בישראל. הגדיל לעשות הכתב החשוב עקיבא נוביק, שחלק עם הקוראים את חכמתו. למען הדורות הבאים, הולך רכיל מסכם את ההמלצות של נוביק וקורא גם לכם: תרבחו ותסעדו.



אליז“ - בית ישראל, מול מאפיית מיכאל נכנסים לסימטא ופונים שמאלה. 

”אושיז“ - סימטא מאחורי הפתיליה, מול מאפיית נחמה. עוברים את מכונת הפחיות ואת פיצה אורי ומגיעים. קוראים לזה רשמית צ'יקן גריל. יש שם הרבה תלמידים ממיר. תבקש "הוכחות" מהבחור, הוא יבין. 

”בורדו“ -  נמצאת ברחוב אהליאב ברוממה, ליד האולם שבו נערכת האזכרה השנתית לרב כהנא. כנס לתוך החנות ויש בפנים חדר פנימי ומסריח (לא ראוי לפתוח שולחנות לרחוב, אז רוב הצ'ולנטריות ממוקמות בחדרים פנימיים בלי קליטה לפלאפון ובלי פתחי אוורור)

”הדר גאולה“ הבשרי נמצא בכיכר מעל הבית של שלמה בניזרי. מצומת בר אילן (צומת מרן) פונים לכיוון הר חוצבים, ומיד שמאלה לכיוון הגוש החרדי. עליה של 50 מטר והמקום נמצא משמאלך.

”היימישע עסיין“ נמצא ברחביה. זו מסעדה יוקרתית יותר עם צ'ולנט טעים ויקר יותר אך עם פתחי אוורור (!). בעל המקום עלה על טריק גאוני- המלצריות הן חרדיות שהתפקרו, וכך נהנים בחורי הישיבה מנערות טובות מראה שמבינות יידיש. 

”דייטש“ - נמצא על רחוב מאה שערים, ליד הקסבה. אם תעלה מבית ישראל ותפנה ימינה ברחוב לכיוון כיכר השבת, אחרי כמה חנויות זה יהיה משמאל. הם סוגרים מאד מוקדם אפילו בחמישי (22:30)

”המעלות“ - נמצא במרכז העיר. מקום חדש שטרם עמדתי על טיבו של הצ'ולנט המוגש שם. ליד גן הסוס, יש להם יחצ"ן ששולח סמסים ומבטיח מעשיות נפלאות.


”שטיסל“ - יש אחד בגאולה רחוב יחזקאל, ויש אחד בבני ברק ליד השטיבל של איצקוביץ'. יש לצ'ולנט שם מרקם וטעם של מים.