יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

סיון רהב מאיר תוקפת את זליגר שומרון, גורם במערכת מגיב: להבדיל מהכתבות שלה, קמפיניים הם לא פוצי-מוצי

סיון רהב מאיר, כתבת חדשות 2, פותחת פה על התנהלות משרד היח“צ זליגר-שומרון וטוענת כי מדיניות הקמפיין האסטרטגי שהיה אמור להביא לבחירתו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל, הייתה שגויה בשל המתקפה נגד הציבור החרדי לאומי והחרדי בישראל.


בראיון לפרויקט NRG יהדות שעסק ב“רני רהב“ המגזרי, טענה רהב מאיר כי ”הקמפיין של הרב סתיו לרבנות הראשית עשה בדיוק ההיפך – מבלי להתייחס לרב עצמו, אלא רק לכותרות ולמודעות, הייתה כאן כל הזמן פנייה מאוד בוטה החוצה, בלי לקבל גיבוי מינימלי בתוך המגזר. אי אפשר לצאת ולקרוץ לחילונים במודעות עם כותרות פרובוקטיביות מצד אחד (אני לא זוכרת כרגע ציטוטים, אבל זה עורר מבוכה), ומצד שני לא לגייס תמיכה אפילו של הרב אריאל והרב דרוקמן. זה היה ברור שזה הולך להפסד“.

היא טענה כי השגיאה המרכזית של זליגר שומרון הייתה היחס לחרדים: ”גם לרנר וגם קלוגהפט נתנו יחס מכובד ומכבד לחרדים במהלך הקמפיין. הם התעלמו מהם בחלק מהזמן, או נתנו יחס של כבוד בשאר הזמן. הם לא הפכו את החזית מולם למאבק, זה לא האישיו. בקמפיין לרבנות, הוחלט להפוך לא רק את החרד"ל לאויב אלא גם את החרדי. אני חושבת שזו הייתה טעות מרה, לא רק פוליטית, אלא מהותית. הקשר בין הציבורים האלה שווה יותר מעוד כותרת ב'סרוגים'“.

"לסיכום: כשהציונות הדתית מפסיקה להתעסק במאבקיה הפנימיים ומתעלה על עצמה ויוצאת באמירה גדולה וברורה, זה מצליח. קמפיין שמתבסס על סכסוך פנימי במגזר, ייכשל", טענה רהב מאיר.

גורם שהיה מעורב בקמפיין לרבנות הראשית אומר כי הביקורת של רהב מאיר, שגויה. ”אין לה מושג על מה היא מדברת“, הוא אומר להולך רכיל, ”המודעות שהיא עוסקת בהן היו יוזמה פרטית שלא קשורה לקמפיין שניהלו בזליגר-שומרון, שלא היו על דעתם. במשרד אפילו פעלו על מנת להפסיק את הפרסום הזה. מעבר לכך, סיון רהב החרדית יוצאת להגנת החרדים, קשה להגיד שזה חדש. היא צריכה להבין שכשחרדים עושים הכל אבל הכל נגד הרב סתיו, יהיו מי שיובילו קמפיין בעדו. וכן, אולי הוא יהיה קצת נשכני. שתלמד לחיות עם זה. להבדיל מהכתבות שלה, לא הכל פוצי מוצי - בטח שלא קמפיינים פוליטיים“.