יום שלישי, 10 בדצמבר 2013

הביקורות נגד קמפיין המיתוג החדש של מרכז ישיבות בני עקיבא - הושתקו

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא המונה למעלה מ-70 מוסדות חינוך, ישיבות, אולפנות, ישיבות הסדר ומכינות, מנהריה ועד אילת, יצא השבוע למהלך של מיתוג מחדש - זאת באמצעות משרד הפרסום הגדול והחזק ביותר במגזר הדתי-לאומי: גל אורן. 

אלא שהמיתוג החדש, שכלל החלפת לוגו וקונספט חדש ליב“ע, לא עורר התלהבות גדולה מדיי בקרב אמצעי התקשורת המגזריים. אלו בחרו למתוח ביקורת משמאל ומימין על המיתוג החדש: יש שטענו כי מדובר בעיצוב מיושן, אחרים הדגישו את אשכנזיות-היתר של הפרנזטורים בקמפיין והרב ברוך אפרתי בחר לשים דגש דווקא על ההחלטה להחביא את הדגש על הישיבות והאולפנות ולהדגיש את ”בני עקיבא“ בלוגו החדש.


הפלא ופלא: כל הפרסומים נגד הקמפיין החדש - הושתקו בתוך מספר שעות. למעט תשובה הלכתית של הרב אפרתי באתר מורשת, כל מאמרי הדעה שנכתבו בנושא הוסרו מאתרי האינטרנט. זאת ועוד, פוסטים שנכתבו בעניין בפייסבוק נמחקו אף הם, לרבות חלק מהממים שרצו ברשת בתגובה לקמפיין. 

יודגש: השתקת הביקורת וודאי לא הגיעה מטעם גל אורן והמשרד וודאי לא פנה והפעיל לחצים על האתרים השונים וכמובן שאף אחד לא איים להפסיק להזרים כספי פרסום אם הביקורת השלילית לא תמחק על המקום. ככל הנראה מדובר בהחלטה אסטרטגית אליה הגיעו ארבעה עורכים שונים, במקביל, מתוך כבוד והערכה רבה למרכז ישיבות בני עקיבא והוקרה על פעילות הישיבות והאולפנות.