יום ראשון, 30 ביוני 2013

יוחאי עופר ישמש ככתב משפטי של ”מעריב - ראשון“

הכתב הסרוג יוחאי עופר, המשמש ככתב הצבאי של "מקור ראשון", ישמש גם ככתב לענייני משפט. יוחאי יסקר את הניוז המשפטי למעריב, מקור ראשון ואתר nrg.




יוחאי, תושב פסגות, החל את דרכו בקורס רדיו בתחנה חינוכית של קול ישראל, לאחר מכן השתלב בשידורי הצעירים של רשת א' של קול ישראל והתגייס לצה“ל. לאחר מכן הצטרף לרדיו ”גלי ישראל“ וסיקר את תחום הצבא וההתיישבות. כמו כן מילא שורה של תפקידי עריכה במסגרת משדרי האקטואליה והחדשות של התחנה. לאחר מכן הצטרף ל“מקור ראשון“.

יום שני, 24 ביוני 2013

אריה אלדד ושרה ב"ק מצרפים לרדיו "גלי ישראל"

אריה אלדד (עד הבחירות האחרונות ח"כ פעיל מן המניין), מצטרף לתחנת הרדיו "גלי ישראל". אלדד יגיש את התוכנית "לא סותם את הפה" בימי חמישי, אותה מגיש העיתונאי אראל סגל בימים ראשון עד רביעי. לאחר מספר שידורים לא קבועים בשבועות האחרונים, החליטה הנהלת הרדיו, יחד עם אלדד, להפוך את הזמני לקבוע.



כמו כן גם שרה ב"ק, לשעבר כתבת החינוך והקליטה של ערוץ 2, מצטרפת לרדיו ותגיש את התוכנית "עצם העניין" בימי חמישי. את התוכנית מגיש בימים ראשון עד רביעי העיתונאי קלמן ליבסקינד. ב"ק תמשיך לשדר במקביל להיות חברת צוות המגישים של "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית.

יום חמישי, 20 ביוני 2013

”סרוגים“ יוצא נגד ”כיכר השבת“, אתר האינטרנט החרדי שמחזיק אותו

אתר האינטרנט ”סרוגים“, המוחזק ומופעל על ידי אתר האינטרנט החרדי ”כיכר השבת“, מפרסם היום ידיעה שתוקפת את ”כיכר השבת“ לאחר שהאתר-האם העלה סקר אשר השמיט את התואר ”רב“ מהרב דוד סתיו. 



עורך האתר, אריה יואלי, פרסם ידיעה תחת הכותרת ”החרדים בשיא חדש של חוצפה וביזיון תורה“ וכתב כי ”בסקר גולשים שעורך האתר מתבקשים הגולשים לסמן את המועמד המועדף שלהם לתפקיד הרבנים הראשיים“. 

בעינינו זה בהחלט צעד של תעוזה: יואלי מקבל משכורת חודשית מ“כיכר השבת“ ואתר האינטרנט שלו מתארח ומופעל על שרתי ”כיכר השבת“. אגב, זה הזמן לשיעור קצר בהיסטוריה: ”סרוגים“ הוקם על ידי העיתונאי החרדי מוטי לביא, שהקים עוד קודם לכן את ”כיכר השבת“. לביא זיהה את האפשרות לחדור אל התקשורת המגזרית הדתית-לאומית ולהשפיע עליה מבפנים, ללא ידיעתה, באמצעות אתר אינטרנט חרדי. 


מסתבר שזה הצליח לו יותר מדיי.

יום שני, 17 ביוני 2013

גרשון מסיקה ויוסי דגן החרימו את כנס יש"ע להסברה ותקשורת

היום (שני) התקיים כנס יש"ע להסברה ותקשורת 2013 במלון לאונרדו בירושלים. הכנס נערך זו השנה השלישית ברציפות והשתתפו בו כ300 איש, ראשי רשויות, אנשי תקשורת, דוברים, ראשי ארגונים ואנשי הסברה בהתיישבות.



אלא שבאופן חריג, שני גורמים משמעותיים בהתיישבות החליטו להחרים את האירוע: גרשון מסיקה, יו"ר המועצה האזורית שומרון, ויוסי דגן, ממלא מקומו ומי שאחראי בעצמו לפרויקטים שונים של הסברה בהתיישבות.

מסיקה ודגן החליטו להחרים את האירוע בשל סכסוך שיש להם עם רוב חברי מועצת יש"ע המכהנים כיום וביניהם גם עם אבי רואה, יו"ר המועצה. 

המחירון המלא למודעות הפרסום ב“עולם קטן“


הולך רכיל חושף בפניכם את המחירון המלא לפרסום ב“עולם קטן“, לפי גדלי המודעות ומיקומן. המחירים תקפים בדרך כלל לפרסום חד פעמי בעלון ולא לפרסומים מתמשכים, לגביהן מוענקת הנחה במסגרת ההסכם עם העלון. בכל זאת, המידע מוגש כאן לשירות הציבור וכדי שכולנו נבין טוב יותר כמה כסף מגלגלים בעלוני השבת - וזה ממש לא מעט...


ארגון העיתונאים קורא לעובדי "מקור ראשון" להתאגד

ארגון העיתונאים מנסה לסייע לעובדי "מקור ראשון" להתאגד, נוכח המשבר הכלכלי שפוקד את העיתון בעקבות המיזוג עם "מעריב". לכלל העובדים ב"מקור ראשון" שוגרה השבוע הודעת הדוא"ל המצורפת, הקוראת להם לנקוט בצעדים ארגוניים על מנת להצטרף לארגון העיתונאים החדש ולשמור בכך על זכויותיהם.



מצ"ב המכתב:

בעקבות ריבוי השאלות שהופנו אלינו בימים האחרונים, לצד מסרים מבלבלים מצד ההנהלה, החלטנו להכין מסמך שו"ת קצר כדי לעזור לכולם להבין את הרקע להתארגנות במקור ראשון, את הזכויות החוקיות של העובדים, את הקשר עם מעריב ואת הצעדים האפשריים בתקופה הקרובה. כפי שהובטח, בימים הקרובים נודיע על מועד חדש לאסיפה, ועד אז נשמח לקבל מכולם שאלות נוספות ונושאים שתרצו שיעלו בדיון.

למה להתאגד?
אנחנו חיים בתקופה קשה ומאתגרת עבור העיתונות בישראל בכלל, והעיתונות הכתובה בפרט. החיבור שנעשה לאחרונה בין מערכת מקור ראשון לבין מעריב מטלטל את הספינה של מקור ראשון, והנה רק בשבוע שעבר הודיע שלמה בן-צבי על כך שהפיטורים שהתחילו במעריב מגיעים גם למקו"ר. תופעות של הלנת שכר לצערנו לא זרות לנו מהחודשים האחרונים, והעתיד צבוע לפרקים בצבעים אפורים.
על רקע זה מטרתה של ההתאגדות היא בסיסית, כמעט מינימליסטית. אנחנו לא שואפים לנהל את החברה במקום בן צבי, לא מעוניינים להתערב בזכותה של ההנהלה לפעול לפי שיקוליה העסקיים, כמובן וכמובן שלא מעוניינים לפגוע בחברה בשום אופן. להיפך. תפקידו של ארגון עובדים אחראי הוא לסייע להנהלה לחזק את החברה ולהצעיד אותה קדימה, לטובת הכלל תוך שמירה על זכויות בסיסיות של העובדים. הארגון שואף לעשות את המקסימום כדי להגן על עיתונאים מפיטורים מבלי לוותר על גישה אחראית והבנה למצב המעסיק (ובפועל נחל הצלחות מסוג זה בכלי תקשורת רבים), לשמור על רמות שכר ותנאי עבודה טובים, ולחתום על הסכם קיבוצי שיעגן את הזכויות האלה ויניח את היסודות לעבודה מאורגנת ומיטיבה.

למה ארגון העיתונאים?
הארגון הוקם לפני כשנה וחצי כגוף אוטונומי בתוך ההסתדרות הכללית, שאינו מחויב לסכסוכי העבודה הכלליים במשק ומנהל את ענייניו באופן עצמאי. בזמן הזה הצטרפו לשורותיו כ-2,000 חברות וחברים, מכל חלקי המערכות – כתיבה וצילום, עריכה והגהה, עיצוב, הפקה ועוד. הארגון אינו מזוהה מפלגתית בשום אופן, ומאגד בתוכו חילונים, דתיים וחרדים, יהודים וערבים, גברים ונשים, שכירים ופרילנסרים מכל מערכות התקשורת בישראל.
הארגון מעניק סיוע פרטני לעיתונאים (לרבות הגנה וייעוץ משפטי, פנסיוני ועוד), מקיים הכשרות מקצועיות, כנסים וסיורים, מציע הטבות במועדוני לקוחות (רשימה לדוגמא נמצאת כאן), וחותר לחיזוק מעמד העיתונאי וחופש העיתונות בישראל.

מה טיב היחסים בין הארגון להנהלת מעריב ומקור ראשון?
עיתונאי מעריב בחרו לפני למעלה משנה בדרך ההתאגדות והקימו ועד יציג. בזמן שחלף למדו העובדים להכיר את היתרונות של העבודה המאורגנת, בתחילה בימי נוחי דנקנר, אז במשבר של כניסת החברה להקפאת הליכים ובהישג של הבטחת תשלום חובות העבר, ולאחר מכן בחתימה על הסכם קיבוצי עם שלמה בן צבי שמעניק להם הגנה לשנה וחצי מפיטורים או משינויים בתנאי השכר, ומבטיח גם מו"מ על הסכם קיבוצי חדש וכולל.
מאז כניסת ההנהלה החדשה הצליחו הארגון והוועד לפתור בעיות שוטפות של עובדים בישיבות קבועות עם נציגי ההנהלה. כשהעיתון נקלע למשבר, היו אלה הארגון והוועד שגילו אחריות והציעו להמנע מפיטורים כואבים באמצעות מהלך של פרישה מרצון, שאכן יצא לפועל ואפשר לחברה להמשיך לפעול.
לצד ההישגים יש לנו גם מחלוקות קשות עם ההנהלה לגבי מספר סוגיות יסוד הקשורות לזכויות העובדים ולשמירה על העבודה המאורגנת במעריב, ואנחנו מנסים לפתור אותן בצורה מכובדת, כשמטרתנו העיקרית כאמור היא לחתום על הסכם קיבוצי שיגן על העובדים כולם לצד הבטחת העתיד של מעריב – מקור ראשון.

מה לנו ולזה? מה פשר המקף המחבר בין מעריב למקור ראשון?
שאלה טובה. האמת היא שגם עבורנו בארגון החיבור בין שני העיתונים הוא נושא חדש ומעניין. ההנהלה טוענת בעקביות ששני העיתונים נמצאים במסלול של מיזוג מערכות – מיזוג שאת תוצאותיו אנחנו כבר רואים בשטח וחווים כעובדים באופן יומיומי. לדעתנו אם באמת מדובר במערכת אחת, הרי שגם העובדים אמורים להיות מאוגדים במסגרת אחת ולחלוק ועד אחד והסכם קיבוצי אחד. מול הטענה הזאת אומרים לנו בהנהלה שמדובר בשתי קבוצות עובדים נפרדות לגמרי. לטעמנו, לא ניתן לטעון בו זמנית גם שהמערכות ממוזגות תחת אותם בעלים ואותו עורך ראשי וגם שהעובדים מופרדים לפי קו שרירותי כלשהו. אם העובדים מופרדים, הרי שגם עבודתם צריכה להיות מופרדת ומתוגמלת בהתאם, ולהיפך.

האם אנחנו יכולים להיות מיוצגים על ידי ארגון העיתונאים?
בהחלט כן. ראשית כל, כל עיתונאי שמצטרף לארגון מיד זכאי להגנת הארגון באופן אישי. הצטרפות של למעלה משליש מעובדים במקום עבודה הופכת את הארגון לגוף המייצג את כלל העובדים באותו מקום עבודה, גם את אלה שלא הצטרפו לארגון. עיתונאים רבים מאוד במקור ראשון כבר בחרו להצטרף לארגון, ולכן אנחנו משמשים כגוף היציג של עיתונאי מקור ראשון בין אם במסגרת יחידת מיקוח אחת של מעריב – מקור ראשון ובין אם רק כאן. באסיפה נוכל לדבר על היתרונות והחסרונות של פעילות במסגרת ועד אחד או שניים, אבל לגבי היציגות של הארגון אין עוד ספק.

מה אם ההנהלה תתנגד להתאגדות או לקיום האסיפה?
בשבועיים האחרונים העבירה ההנהלה מסרים מרפי ידיים לעיתונאי מקור ראשון בכל הנוגע לזכותם להתאגד. בשיחה שקיים שלמה במערכת הוא דיבר "אוף דה רקורד" על כך שהארגון לא מייצג את העובדים ושלא תתאפשר קיום אסיפה במקו"ר. גורמים שונים בהנהלה ניסו ליצור ריחוק בין העובדים לבין הארגון בשליפת טענות על כך שדתיים וחילוניים לא יכולים לפעול יחד בהתארגנות אחת.
מוזר לנו שהנהלת מקור ראשון לא סומכת על העיתונאים עד כדי כך שהיא לא מאפשרת להם לשמוע את טענות הצד השני, צעד שהוא אל"ף-בי"ת של התנהלות עיתונאית.
חשוב להדגיש שבהתאם לפסיקה, ובעיקר לפי פס"ד פלאפון שהתקבל רק לאחרונה, כל התבטאות של ההנהלה בפני העובדים הנמצאים בהליך של התארגנות ראשונית היא אסורה בתכלית האיסור. זכותם של העובדים להתארגן, זכותם לבחור לעצמם את הארגון המייצג, זכותם להתאסף, וחובתה של ההנהלה לאפשר להם להתאסף ולשבת לנהל עם נציגותם מו"מ בתום לב. כל ניסיון לפגיעה בהתארגנות או במי שיבחרו להוביל אותה אסור, והארגון יספק הגנה מלאה לפעיליו מפני התנכלויות מסוג זה.

אני מעוניין בהתארגנות, אבל לא מרגיש בנוח עם דרכי הפעולה של הארגון וועד מעריב. מה לעשות?
ראשית, אנו מקווים שהמסמך הזה סייע להסביר מה עומד מאחורי כל המהלכים בהם נקט ועד מעריב בתקופה האחרונה. שנית, זה בסדר גמור לא להסכים עם כל מהלך שוועד נוקט, אבל התשובה לכך היא להגביר מעורבות, לשאול שאלות, להצטרף, ללמוד ולפעול יחד. אם יש עיתונאים במקור ראשון שרוצים להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות הם מוזמנים להצטרף לוועד ולהשפיע מבפנים.

אז מה קורה עכשיו?
קודם כל, נשמח אם עובדים נוספים יצטרפו אלינו. ניתן להצטרף לארגון  בכתובת הזו (יש להדגיש בטופס שמקום העבודה הוא מקור ראשון). כל מצטרף משפיע!!
בשלב זה ארגון העיתונאים עדיין אינו גובה דמי חבר מעובדים המועסקים בחוזה אישי או פרילנסרים. כשתתחיל הגבייה דמי החבר לפרילנסרים ולעובדים שאינם מועסקים בהסכם קיבוצי יעמדו על 25 ₪ בחודש. שימו לב שבעת מילוי הטופס אין צורך למלא פרטים של אשראי או הוראת קבע. בכלי תקשורת שבהם ארגון העיתונאים יחתום על הסכם קיבוצי, דמי החבר החודשיים יעמדו על 0.95% מהשכר עד לתקרה של 139.20 ₪ לחודש, והם ייגבו באמצעות תלוש השכר. חשוב לציין: עובד בהסכם קיבוצי נהנה משיפור תנאי ההעסקה שלו, וחברו לעבודה הנהנה גם הוא מההסכם יחוייב לשלם 0.8% דמי טיפול. זאת כדי למנוע מצב של "רוכבי חינם".
פרטים נוספים על ארגון העיתונאים בכלל ניתן למצוא גם באתר הארגון: www.itonaim.org.il .
מעבר לזה, נשמח לקבל מכם שאלות ובקשות לנושאים לדיון באסיפה שתתקיים בקרוב, ונשמח לקבל פניות של מי שירצו לקחת על עצמם את ריכוז ההתארגנות במקור ראשון בשלביה הראשונים עד שנוכל לקיים בחירות.

אתם מוזמנים לשלוח את השאלות והתהיות הכי קשות, כך שנוכל ללמוד ביחד. בסופו של יום ההחלטות יתקבלו על ידכם – העובדים.

יום שני, 10 ביוני 2013

וואלה! תשיק ערוץ יהדות עצמאי

למרות הקיצוצים המאסיביים במערכת האתר במהלך החודשים האחרונים, ב"וואלה!" מתכוונים להשיק בקרוב ערוץ עצמאי שיעסוק בענייני יהדות - כך נודע לבלוג. מי שלוחץ ומעודד את הקמת הערוץ החדש הוא ינון מגל, העורך הראשי של וואלה ואדם מסורתי בהגדרתו.



הערוץ החדש יפעל תוך שיתוף פעולה עם "צו פיוס", התנועה שמעודדת את הידוק היחסים בין דתיים לחילונים בישראל. "צו פיוס", כך מסתמן, גם תזרים כספים לוואלה כדי לסייע בהקמת הערוץ החדש.

אופיו של הערוץ החדש לא ברור בשלב זה. בעוד ערוץ היהדות של Ynet מתמקד בתוכן מגזיני וערוץ היהדות של Nrg מצליח לשלב בין השניים (בדגש מגזיני), וואלה יצטרכו להחליט אם בכוונתם להקים ערוץ אשר יפעל לייצור עצמאי של תוכן חדשותי, או עיסוק מגזיני-פולמוסי ברוח "צו פיוס". 

יום ראשון, 9 ביוני 2013

הרב גדי מזוז מונה ליו“ר סניף ”הבית היהודי“ בבאר שבע


הרב מזוז, המכהן כסגן ראש עיירית שבע וכמחזיק תיק הרווחה בעיר, שהחליף בתפקידו את סגן השר אבי וורצמן, מונה בשבוע שעבר ליו“ר סניף ”הבית היהודי“ בעיר באר שבע. ב“בית היהודי“ ממשיכים להיערך לבחירות המקומיות בהרצה של מספר רב של מתמודדים במועצות השונות.


יום חמישי, 6 ביוני 2013

דוברים חדשים ל“בית הלל“ ו“נאמני תורה ועבודה“

דביר שוורץ (23), תלמיד ישיבת ההסדר במעלה אדומים ובקרוב סטודנט ב“מכון שלם“, נכנס לתפקידו כדובר החדש של ארגון ”נאמני תורה ועבודה“. שוורץ מחליף את שלומית גולדין הלוי, שהחלה החודש לעבוד במשרד יחסי הציבור של אמנון שומרון ואיתן זליגר. 




כמו כן, ליאת שליסלברג-נוב מונתה לדוברת ”בית הלל“ והיא מחליפה את הילה זליגמן. שליסלברג-נוב עובדת בחברת הניו-מדיה ויח“צ של רוני ארזי, ”משרוקית“, אשר תקדם בפלטפורמות חברתיות את פעילות ”בית הלל“.

יום שלישי, 4 ביוני 2013

פנחס וולף ידברר את הבית היהודי

פנחס וולף, עד לפני שלושה חודשים הכתב הפוליטי של אתר וואלה, ידברר את ”הבית היהודי“ - הסיעה והמפלגה. מאז פרש מוואלה ניסה וולף לבחון אפשרויות שונות, ביניהן לשמש כדובר של מספר שרים - אך לא מצא את דרכו. מאוחר יותר ניסה להתמודד לתפקיד דובר ”הבית היהודי“ אך לבסוף נבחרה מוריה שלום, כפי שדיווחנו בבלוג, שלבסוף החליטה לחזור בה מהחלטתה ולהישאר ב“מעריב“ - ”מקור ראשון“.




וולף אמר היום: ”אני שמח להצטרף למפלגת הבית היהודי כמפלגה מובילה בציבוריות הישראלית, אשר מהווה גשר בין כל חלקי העם, וזאת לקראת האתגרים הרבים הצפויים לנו, הן במישור הארצי והן במישור המקומי“.

יום שני, 3 ביוני 2013

הסרוגים בחוץ: איציק הלפרין נבחר לכתב החדש לענייני חרדים של ערוץ 1

לא מעט שמות עלו בבורסת ההימורים על תפקיד הכתב החדש של הערוץ הראשון לענייני דתיים וחרדים, אולם מי שבסופו של דבר נבחר לתפקיד הוא איציק הלפרין (26), תושב ירושלים, שהחל את דרכו באתר האינטרנט ”בחדרי חרדים“ ושימש גם ככתב ב“זמן ירושלים“ מבית ”מעריב“. 


למרות גילו הצעיר הספיק הלפרין לשמש תחקירן ב“כלבוטק“ ובתוכנית ”מבט שני“ של הערוץ הראשון ופרסם מאמרי דעה ב“בחדרי חרדים“ ובאתר Ynet. 

יום ראשון, 2 ביוני 2013

שכונה של עולם קטן: פרסמו עשרות קטעים מפוברקים במשך חודשים

אחרי שפרסמו את יצירת המופת על ה“יציאות“ של כולנו, הולכת ומתבררת התמונה הקודרת סביב ”עולם קטן“. כך מסתבר, שאחד מהעלונים החשובים במגזר הדתי, נפל קורבן להונאות מתמשכות מצד תלמידי ישיבות, שפשוט הפילו את עורכי העלון פעם אחר פעם.

אלקנה מייטליס פרסם היום בעמוד דוסים מצייצים את התמונה הבאה, שאומרת הכל - 



מייטליס הסביר כי: ”התמונה היא צילום של תחרות, שנערכה בין ארבעה חברים שחיים בחדר משותף בפנימייה. מטרת התחרות הייתה להכניס כמה שיותר קטעים מפוברקים לפינת 'רשות הדיבור' של עולם-קטן. התחרות נמשכה חמישה חודשים (בין תשרי לאדר) ונפרסה על פני 20 שבתות. המפסידים נדרשו להזמין את המנצח לארוחה משותפת הכוללת שלושה מגשים של פיצה. בתחרות היה כלל אחד בלבד: אסור היה להגיב לדברים שנכתבו ע"י כותבים שלא משתתפים בתחרות.

”כל קטע שפורסם, נגזר ונתלה אחר כבוד על-גבי ארון בחדר השינה. כל טור מייצג משתתף בתחרות (טור אחד לא נכנס לפריים ונשאר מחוץ לתמונה). בסה"כ פורסמו 39 קטעים שנכתבו ע"י שלל דמויות בדויות, כמו למשל: עולה חדשה, קצין בצה"ל, ר"מ בישיבה תיכונית, אמא לבני נוער, מדריכה בבני-עקיבא, רווקה נואשת, סבא לנכדים וכו'... 

”חשוב לציין, שמכיוון והתחרות נגמרה לפני שלושה חודשים, השיר שהועתק מיהודה עמיחי וכן השיר 'מילים של קדושה' – לא נכתבו ע"י אף אחד מאותם ארבעה (כנראה שמדובר בתחרות אחרת...)


”למען הסר ספק, אני לא אחד מאותם משתתפים בתחרות. נתבקשתי מאותם ארבעה להשאיר את זהותם בעילום שם. פעם הבאה שאתם קוראים עולם קטן יכול להיות שאתם קורבן להתערבות על פיצה“.

מערכת הולך רכיל ממליצה להעניק פרס ישראל לספרות ליוסף רוסו, עורך העלון, על עידוד היצירה המחורבנת בקרב הנוער הציוני-דתי. הם בטוח נהנו מכל הסיפור...

מוריה שלום נשארת ב“מקור ראשון“

לאחר שדיווחנו על מינויה של מוריה שלום לתפקיד דוברת סיעת ”הבית היהודי“, מתברר כי בימים האחרונים החליטה שלום להישאר ב“מקור ראשון“ ולשמש מנהלת אתר האינטרנט NRG, תחת ידיו של העורך הראשי אלעד טנא ולצידו של ראש אגף החדשות ישי הולנדר. 

שלום שימשה כרכזת פרויקטים, רכזת מערכת ומפיקה ב“מקור ראשון“, אולם לפני כחודש הוצע לה להתגייס לבית היהודי כדוברת הסיעה - ושלום הסכימה לכך. אולם, רק לאחר מכן, ולאחר הדיווח בהולך רכיל, קיבלה שלום הצעה מפתחה יותר מהמערכת - והחליטה לחזור בה מהחלטתה. 


לפני ”מקור ראשון“ שימשה מנהלת התוכניות ברדיו ”גלי ישראל“. בחודשים האחרונים עסקה במספר פרויקטים מיוחדים של העיתון, בהם ועידת ”מעורבים“ של ”מעריב“, פרויקט J100 של ”מקור ראשון“ (היהודים המשפיעים בעולם) ועוד.

דבורה גינזבורג מונתה לדוברת של ח“כ זבולון כלפה

גינזבורג, לשעבר סגנית מנהל מחלקת החדשות והתוכניות ברדיו ”קול חי“, שעזבה לאחרונה את תפקידה לטובת מינויה ככתבת הבריאות של אתר החדשות Ynet, תמונה לדוברת של ח“כ זבולון כלפה מ“הבית היהודי“. 




גינזבורג לא תמשיך ל-Ynet, בשלב זה, היות ומינויה הוקפא עד להודעה חדשה בשל קשיים כלכליים של האתר.

חרא של עלון: מי מטריל את ”עולם קטן“?

טוב, אם יוסף רוסו עורך ”עולם קטן“ עדיין לא הבין שהוא צריך לתת קצת יותר תשומת לב לעמוד האחורי שלו, נדמה שהשבת הוא קיבל את הסטירה המצלצלת והמיוחלת. ”משורר“ בשם ”ס‘ נובל“ (בשבילכם - נובלס) פרסם ”שיר“ בעמוד שהאקרוסטיכון שלו קצת מביך: ”קקי, פיפי, טוסיק, נוד“. ב“עולם קטן“ פרסמו כמובן את השיר והרי הוא לפניכם:




מסתבר שהמשורר ”נובלס“ מטריד את עולם קטן לא מעט, גם בשבועות האחרונים פורסמו שירים שלו בעלון, שלא נביא אותם הנה ולו כדי לחסוך לרוסו את הבושה. 

בחודשים האחרונים התחרות על הפלת ”עולם קטן“ בפח צוברת תאוצה: העלון פרסם שירים של יהודה עמיחי ונתן אלתרמן כשירים ”שהגיעו למערכת“, למרות שמדובר בנכסי צאן ברזל. בישיבות תיכוניות והסדר מנסים ”להטריל“ את העלון ולפרסם שירים מגוחכים באקרוסטיכונים מביכים - ולמרבה ההפתעה לראות אותם מונחים בבית הכנסת בכל רחבי הארץ.