יום שני, 29 ביולי 2013

מאקו חוזרים בתשובה: ישתפו פעולה עם אתר האינטרנט כיפה

לא רק ”האח הגדול“: אתר Mako החל לשתף פעולה עם אתר האינטרנט כיפה, כשתכנים מובילים באתר מפורסמים במקביל גם ב-Mako ומקודמים בערוץ הרוח של האתר, בעמוד הבית ובעמודי החדשות.


לבלוג נודע כי שיתוף הפעולה החל לפני מספר שבועות והוא צפוי להתקדם בתקופה הקרובה, כשבעתיד תוביל כיפה שיתוף תכנים בערוץ ייעודי שיעסוק בענייני יהדות, במקביל לערוצי היהדות של NRG, Ynet וערוץ היהדות החדש של וואלה. 

גורם ב-Mako אמר לבלוג כי מאחורי המהלך עומד ניסיון של האתר לפנות לקהל דתי וחרדי, שכיום לא מוצא את עצמו בעמוד הבית של מאקו, הנחשב ”חילוני למהדרין“. 


לכיפה מספר שיתופי פעולה קיימים נכון להיום, חלקם עסקיים וחלקם תוכניים. שיתוף הפעולה האחרון נרקם בין עלון ”מצב הרוח“ לבין כיפה, כשהשניים מפרסמים מדי שבוע סקר שבועי, שתוצאותיו מתפרסמות במקביל בשתי הפלטפורמות.

יום ראשון, 28 ביולי 2013

כתבי הדתות הימרו על הרבנות הראשית - וכווווווולם טעו


אחחחחח היהירות, היהירות: כתבי הדתות במגזר הימרו על תוצאות הבחירות לרבנות הראשית. כך זה נראה בפייסבוק. ותתפלאו (או שלא), כולם טעו, אחד-אחד:






האם כתבים לענייני חרדים אמורים להתכפכף אצל הרב עובדיה?

ביום חמישי האחרון, אחרי הבחירות לרבנות הראשית, פרסמו עקיבא נוביק ויאיר שרקי - כתבי החרדים של ידיעות אחרונות וגל“צ בהתאמה, תמונות שלהם מקבלים סטירות וכאפות מהרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש“ס. למי שהרגע נחת ממאדים, מדובר במנהגו של הרב עובדיה להבעת חיבה כלפי אנשים המגיעים אליו לקבלת ברכה.



אנחנו לא בטוחים שכתבים לענייני דתות וחרדים אמורים להצטלם עם מושא הסיקור שלהם בצורה שכזו, כפי שלא נרצה לראות כתב כלכלי מסתחבק עם נוחי דנקנר או כתב לענייני צבא שיוצא לארוחת ערב עם דובר צה“ל (אופס, רוני דניאל, לא התכוונו אליך).


גם העיתונאי יהודה שלזינגר מ“ישראל היום“, בעצמו כתב לענייני דתות, התייחס לסוגיה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: ”האם הייתי מצטלם מתברך ומצ'תפח על ידי אחד מבכירי המסוקרים על ידי? האם אודי סגל היה מקבל ברכה מראש הממשלה? האם מתן חודורוב היה מצ'טפח עם יאיר לפיד בפומבי? התשובה שלי היא שאולי כן במסגרת יחסי עבודה בו צד מסקר ומסוקר מכירים ומדברים באופן קבוע ושוטף. לגבי רב חשוב ולא נגיש שלא ניתן להציג לו שאלות קשות וברכה ממנו נחשבת כזכות של הכתב, וואלה לא יודע“.

תגובת יאיר שרקי: "ברכה מהרב עובדיה הייתי שמח לקבל גם לפני עבודתי ככתב וגם הרבה אחרי שאפרוש. הוא אדם ענק בסדר גודל היסטורי. בעוד מאות שנים יזכרו אותו בעולם היהודי לא בגלל שס או הקללות, אלא בגלל ״יחוה דעת״ ו״יביע אומר״ שקנו את מקומם בארון הספרים היהודי. בגלל פסיקת ההלכה השיטתית והמקלה. בגלל הכתפיים ההלכתיות, האומץ והחדשנות. לברכה כזאת, אין שום קשר לעבודה המקצועית. מי שמאזין לגלצ שומע ששס, הרב עובדיה ובניו לא זוכים אצלי להנחה אחת. ומי שמשווה בין הרב עובדיה לנוחי דנקנר לא מבין כלום בשני האישים הללו, וגם לא מבין ברלוונטיות של מגע אישי איתם".

וואלה! יהדות עלה לאוויר

אחרי ציפייה של חודשיים, אתר וואלה העלה היום את מדור היהדות החדש אותו הקים העורך הראשי ינון מגל.


בהולך רכיל דיווחנו לכם לראשונה על כוונתו של מגל להעלות ערוץ יהדות חדש תחת וואלה. הערוץ צפוי להתמקד גם בחברה החרדית, לרכז חדשות בנושאי דת ומדינה ולהעלות מאמרי פרשנות על נושאים "יהודיים" בחברה הישראלית.

לערוץ החדש - http://judaism.walla.co.il

יום רביעי, 17 ביולי 2013

חשיפה: דף המסרים של הרב שמואל אליהו

יועץ התקשורת החילוני של הרב שמואל אליהו, רונן צור, גיבש דף מסרים אשר מלווה בימים האחרונים את מקורביו של הרב בראיונות שונים לאמצעי התקשורת, בייחוד לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא להגן על מועמדותו של הרב אליהו ואף להגדיר אותה כ“לא ראויה“.



דף המסרים כאן לפניכם. החלטנו לפרסם אותו כדי לנסות ולהסביר את מה שנראה לנו כמובן מאליו - יועצי תקשורת חילונים זה נחמד, אבל לא בטוח שזה באמת עובד בסוגיות מגזריות-דתיות. 

”מסרים לראיונות בעקבות החלטת היועץ:

אותה מערכת משפט שהפילה ראש ממשלה בכח, והפילה שר משפטים בכח, מנסה כעת להפיל רב ראשי לישראל בכח.

ויינשטיין אומר ל: 150 רבנים מכובדים, ראשי ערים ואנשי ציבור: אתם לא תקבעו מי יהיה רב ראשי, אלא רק אני וציפי לבני נקבע. מי שלא ימצא חן בעינינו נפסול אותו, נשלח אותו לחקירות, נמצאכבר דרך להפיל אותו. 

מדובר באותו יועץ משפטי שהגן בחירוף נפש על חנין זועבי שהרימה יד על חיילי צהל, אותו יועץ שהורה לשחרר ב 2010 את שייח ראאד סלאח אחרי שנעצר בפרשת המרמרה, ואותו יועץ שלא שם לב שיש עובד זר לא חוקי שמקפל לו את התחתונים ומנקה את השירותים אצלו בבית.

מסתבר שיש דין אחד לערבים, ודין אחר לרבנים. בעוד שבוע יצטרכו חברי הגוף הבוחר להחליט בין כניעה לטרור המשפטי לבין עמידה על הזכות הדמוקרטית שלנו לבחור את המנהיגים שלנו. ההחלטה שלהם היא בין ויינשטין ולבני לבין הרב אליהו.

הרב אליהו לא יירד על ברכיו, לא יגלח את זקנו ולא יוריד את הכיפה, כדי למצוא חן בעיני האליטה המשפטית. הרב הודיע לויינשטיין שהוא מתמודד עד הסוף, והתשובה הטובה ביותר תהיה נצחון מוחץ בבחירות. 
        
כעת לא נופתע אם ינסו להכניס אותו למעצר או להמציא כתב אישום, כפי שעשו בעבר לראש הממשלה. כשגנרל סיסי עושה את זה במצרים כולנו קוראים לזה הפיכה. גם כשגנרל ויינשטין עושה זאת בישראל זו הפיכה“.

רז קיל מונה לדובר תנועת ”המזרחי העולמי“

רז קיל, לשעבר יועצו הפוליטי של השר נפתלי בנט, מונה לדובר התנועה העולמית של הציונות הדתית - המזרחי העולמי.


במסגרת תפקידו ידברר קיל את התנועות העולמיות: בני עקיבא העולמי, "תורה מציון", ואת הנהגת ”המזרחי“, יו"ר ההסתדרות הציונית אברבם דובדבני (דובדב), הרב יחיאל ורסמן, ראש המחלקה לשירותים רוחנים בתפוצות ויגאל גרינוולד, סגן יו“ר הקק“ל.


תנועת ”המזרחי העולמי“ משמשת כיום כזרוע הפוליטית של ”הבית היהודי“ בעולם. במקביל, מתמודד קיל על מקום ברשימת ”הבית היהודי“ בירושלים. בעבר שימש כדוברו של שר החינוך גדעון סער, אך בתחילת הפריימריז ל"בית היהודי" חבר לבנט. כיום הוא כותב את הטור הפופולארי "ברנז'ה" בעלון "מצב הרוח".

יום שני, 15 ביולי 2013

הקריירה החדשה-ישנה של כצל‘ה: בחזרה למשרדי ערוץ 7

תחקיר של ”העין השביעית“ שכתב איתמר ב“ז, מצביע על כך שהח“כ לשעבר יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, שבעבר התנער מתפקידיו בערוץ 7 והחינמון ”בשבע“, חזר לתפקידו במערכת.

בתחקיר הדגיש ב“ז כי יעקב כץ, ממקימי ומנהלי ערוץ 7 בימיו כרדיו פיראטי, כיהן במשך שנתיים כדירקטור בחברות הישראליות הפועלות תחת התאגיד מאיי מרשל – אך בשיחה עם "העין השביעית" בעבר כי הוא אינו יודע או זוכר מי הם בעליו של אותו תאגיד, הרשום תחת השם הולילנד-הולדינגס. כץ מונה לדירקטור בחברות הישראליות בימים שבהם הושלמה עסקת העברת השליטה בהן לתאגיד העלום, בסוף 2006, ופרש מהתפקיד שנתיים לאחר מכן, לקראת הבחירות לכנסת ה-18, שבסופן הושבע כחבר-כנסת מטעם מפלגת האיחוד-הלאומי.


גורם בערוץ 7 אמר לעין השביעית כי כצל‘ה חזר למשרדי ערוץ 7 אבל תפקידו לא ממש ברור וכנראה מסתכם בפיתוח עסקי. ”אתה אומר 'תפקיד', אבל לא היתה הצבעה, ואני לא יודע גם ממי הוא קיבל את המינוי – הוא אחד ממקימי ערוץ 7 ואולי הוא יכול לקבל החלטות בעצמו. לא היתה פה ישיבה או החלטה“, אמר הגורם לעין השביעית.

ב“ז תוהה בתחקירו: ”כיצד קיבל יעקב כץ תפקיד מידיהם של אנשים שלא הכיר או לא זכר רק כמה חודשים לפני כן? כיצד חודש הקשר עם בעליה העלומים של קבוצת התקשורת, ומיהם אותם בעלים? מה כולל התפקיד החדש? והאם, לרגל המינוי, קיבל לידיו חבר-הכנסת לשעבר גם את המניות שבהן החזיק בעבר?“.


כצל‘ה סירב להתייחס לשאלות שהופנו אליו.

הרב שמואל אליהו שכר את משרד היח“צ גל אורן

משרד יחסי הציבור ”גל אורן“ החל לדברר את הרב שמואל אליהו בישורת האחרונה לקראת הבחירות לרבנות שיחולו בשבוע הבא. הודעה ראשונה יצאה הערב מטעם קובי סלע, שהביא את תגובתו של הרב אליהו להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על כך שמועמדותו אינה ראויה.


בבלוג דיווחנו לכם בשבוע שעבר כי יו"ר העיתון "בשבע", דודו סעדה, עומד מאחורי הקמפיין של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל. סעדה מזרים כספים ויועצים אשר יתמכו את הקמפיין של הרב אליהו, בין היתר באמצעות פרסומים באמצעי התקשורת ובעיקר בלובינג בקרב חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.


הרב אליהו אף שכר את שירותיו של יועץ תקשורת חילוני בכיר, רונן צור, אשר מלווה את הקמפיין שלו. צור, לשעבר ח"כ מטעם "העבודה", מלווה את הקמפיין התקשורתי ומגיב מטעמו של הרב אליהו. סעדה אף גייס את בניה פרידמן לעמוד בראש מטה הבחירות של הרב אליהו, כגורם אשר פועל מול חברי הגוף הבוחר ומגייס את התמיכה ברב אליהו.

יום ראשון, 14 ביולי 2013

תחליטו אתם: הרב שמואל אליהו שיקר ליועץ המשפטי לממשלה?

הרב שמואל אליהו שלח היום מכתב תשובה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בו הוא משיב לטענות בדבר התבטאויות גזעניות שהשמיע בעבר. 

הרב אליהו כותב במכתבו: 

”בדקתי את שאלותיכם לגבי התשובות באינטרנט. קיימת יותר מסבירות גבוהה שהתשובה מאתר כיפה משנת 2002 ביחס לחילונים כלל אינה שלי. אני לא עונה תשובות באתר כיפה משנת 2002 בערך והתשובה הועלתה לאתר בשנת 2002... אני רוצה להזכיר כי בסביבות 2002 הגשנו תלונה דרך אתר 'כיפה' למשטרה על פריצה לאתר ועריכה מחודשת ומגמתית של כמה תשובות שלי שהיו שם מטעמים השמורים עם הפורצים“.





מי כאן משקר?

ערוץ היהדות של וואלה יעלה השבוע

מיד אחרי תשעה באב יחנכו באתר ”וואלה“ את ערוץ היהדות החדש, הבייבי של העורך הראשי ינון מגל. השמות הבולטים שאמורים לככב בו: יקי אדמקר (כתב האתר החרדי המוביל בחדרי חרדים) ושיפי חריטן (עורכת אתר jdn עד לחודש האחרון).


הערוץ החדש יפעל תוך שיתוף פעולה עם "צו פיוס", התנועה שמעודדת את הידוק היחסים בין דתיים לחילונים בישראל. "צו פיוס", כך מסתמן, גם תזרים כספים לוואלה כדי לסייע בהקמת הערוץ החדש.


אופיו של הערוץ החדש לא ברור בשלב זה. בעוד ערוץ היהדות של Ynet מתמקד בתוכן מגזיני וערוץ היהדות של Nrg מצליח לשלב בין השניים (בדגש מגזיני), וואלה יצטרכו להחליט אם בכוונתם להקים ערוץ אשר יפעל לייצור עצמאי של תוכן חדשותי, או עיסוק מגזיני-פולמוסי ברוח "צו פיוס". 

”בשבע“ נערכים לחגיגות גיליון ה-100 למוסף ”אתנחתא“

בעיתון הדתי-לאומי 'בשבע' נערכים לקראת אירוע מרכזי שייערך בשבוע הבא לציון גיליון המאה של מוסף הצבע 'אתנחתא'. במסגרת האירוע יתקיים ביום ט"ו באב [22.7] אירוע מוסיקלי גדול בבריכת הסולטאן בירושלים במרכזו הופעה של הזמר החסידי העולמי אברהם פריד, החוזר להופיע בירושלים לאחר הופעתו בשנה שעברה ומארח את הזמר עמיר בניון.

אלפים מקוראי העיתון ישתתפו בערב החגיגי ביניהם גם שרים, אנשי ציבור, ראשי ערים, אנשי תקשורת ועוד.


המוסף 'אתנחתא', אשר ערוך במתכונת דומה למוספי הצבע של עיתוני סוף השבוע בישראל, יצא לדרכו לפני קרוב לשנתיים וזוכה לפופולאריות רבה בקרב קוראי העיתון. המוסף כולל בתוכו את המדורים הפופולאריים של ידידיה מאיר ואבי סגל, מדור בשם 'עניין אישי' שבו אישים ידועים מכל גווני החברה הישראלית משתפים את הקוראים בחייהם האישיים, טור נשי-אישי מאת ד"ר חנה קטן ואסתי רמתי, כתבות צבע ומדורי ילדים, תרבות ופנאי.

על פי סקר שנערך על ידי מכון 'מאגר מוחות' בראשות פרופסור יצחק כץ, כמחצית מקוראי 'בשבע' מציינים כי המוסף 'אתנחתא' הוא החלק המועדף עליהם מבין שני חלקי העיתון. לדברי עורך העיתון עמנואל שילה, ממצאי הסקר אינם מפתיעים לאור העובדה שבכל עיתוני סוף השבוע בישראל מוספי הצבע זוכים לפופולאריות רבה הן בקרב הקוראים והן בקרב המפרסמים. סמנכ"ל השיווק דודי פינקלר אומר כי מנתוני הסקר עולה שהפרסום במוסף 'אתנחתא' אפקטיבי ומשתלם לא פחות ואולי אף יותר מהפרסום בחלק החדשותי של העיתון.

יום שלישי, 9 ביולי 2013

איגוד ישיבות ההסדר עובר מלרנרקום לקליין תקשורת

איגוד ישיבות ההסדר בחר כיועץ תקשורת את משרד "קליין תקשורת" של שמוליק קליין ובכך סיים את החוזה שהפעיל מול משרד יחסי הציבור "לרנרקום" של אבי לרנר.



שמוליק קליין שימש בעבר כעיתונאי בערוץ 10 וב"קול ישראל". הוא החל את דרכו ככתב ועורך בחדשות המקומיות בטלוויזיה ושימש בעבר גם כעוזרו של חנן פורת ז"ל ושל רובי ריבלין. כמו כן הוא נמנה על מייסדי "ערוץ הכנסת" ועל עורכי כתב העת לשירה "משיב הרוח".


ייתכן וההחלטה קשורה להתנהלותו של לרנר סביב המשבר התקשורתי האחרון והביקורת המשמעותית שהייתה בציבור הישראלי נגד מסלול ה"הסדר" והליגטימציה שלו. נוכח מסע ההכפשות הזה, לא היה ניתן למצוא קמפיין חיובי שהוביל לרנר בתגובה. כמו כן לרנר, לדעתנו, לא השכיל להתנהל נכונה ביחס לקיצוץ התקציבי העמוק של ישיבות ההסדר - למעט מספר הודעות לעיתונות שהופצו על ידי משרדו. 

יום שני, 8 ביולי 2013

מאחורי הרב שמואל אליהו: דודו סעדה (יו"ר "בשבע") ויועץ התקשורת החילוני רונן צור

יו"ר העיתון "בשבע", דודו סעדה, עומד מאחורי הקמפיין של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל. סעדה מזרים כספים ויועצים אשר יתמכו את הקמפיין של הרב אליהו, בין היתר באמצעות פרסומים באמצעי התקשורת ובעיקר בלובינג בקרב חברי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.


הרב אליהו אף שכר את שירותיו של יועץ תקשורת חילוני בכיר, רונן צור, אשר מלווה את הקמפיין שלו. צור, לשעבר ח"כ מטעם "העבודה", מלווה את הקמפיין התקשורתי ומגיב מטעמו של הרב אליהו. בשלב זה, צור, יחד עם הרב אליהו, סעדה וצוותו, מגבשים תוכנית תקשורתית שתפורסם בימים הקרובים ותציג את עמדותיו ומשנתו של הרב אליהו.


סעדה אף גייס את בניה פרידמן לעמוד בראש מטה הבחירות של הרב אליהו, כגורם אשר פועל מול חברי הגוף הבוחר ומגייס את התמיכה ברב אליהו.

באופן לא מפתיע, אם כי לא אתי בעליל ורחוק מהגינות תקשורתית, גם "בשבע" ו"ערוץ 7" מתגייסים באופן מוחלט למענו של הרב אליהו, בעקבות המהלך שמוביל סעדה. בין היתר מדובר בפרסומי מאמרי דעה שתומכים במועמדותו של הרב אליהו ואי-פרסום ידיעות שליליות על הרב אליהו.

ב“מקור ראשון“ מונעים מהעובדים להתאגד

ממה הם מפחדים? להולך רכיל נודע כי ביום חמישי האחרון הייתה אמורה להתקיים פגישה בין ועד העיתונאים לבין עובדי ”מקור ראשון“. נציג הועד הגיע למשרדי ”מקור ראשון“ שבגן הטכנולוגי בירושלים, אך נאסר עליו לדבר עם העיתונאים. נציג ההנהלה שנכח במקום אסר לקיים את האסיפה - והעובדים נאלצו להמשיך בעבודתם כרגיל. 


בתוך כך, ועד עובדי ”מעריב“, שהתאגד והתארגן עוד קודם לרכישה ולמיזוג של המו“ל שלמה בן צבי, ממשיך להחריף את התנהלותו מול הנהלת העיתון. להלן מייל שנשלח לפני מספר דקות על ידי הועד: 

ההנהלה בראשות שלמה בן צבי הודיעה הבוקר על אי-הדפסת העיתון ואי-תשלום משכורות חודש יוני. במקביל, ובעקבות האסיפה החשובה שלנו מאתמול, התחילה ההנהלה הבוקר בקמפיין הסתה מכוער ורווי שקרים, שכל מטרתו להפיל את האחריות על קריסת החברה על העובדים, או לחלופין לפרק את התארגנות העובדים במעריב ולפגוע באופן חד צדדי בכל הזכויות המוקנות לנו.
בתוך כך נעדכן שברגעים אלה ממש בית הדין לעבודה הכריח את ההנהלה לשבת למו"מ עם עובדי הדפוס בחסות בית הדין בעניין הניסיון לפטר אותם בניגוד להסכם הקיבוצי. גם לנו מגיע מו"מ דומה ולא נוותר עליו. גם אנחנו הגשנו הבוקר בקשה בהולה לבית הדין בניסיון לחייב את ההנהלה לנהל איתנו משא ומתן בתום לב ותוך גילוי נתונים ומסמכים. בקשה נוספת לבית הדין הוגשה כדי לחייב את ההנהלה להכיר ביציגות של ארגון העיתונאים במקור ראשון, כדי שנוכל להגן גם על העובדים שם. כמו כן תקיים מחר ועדת העבודה של הכנסת דיון חירום בהתנהלותה השערורייתית של הנהלת החברה בשבועות האחרונים.
נציין שכבר אחרי האסיפה אתמול פנו אלינו מספר עובדים בעיתון, חלקם בכירים, והביעו חשש שההנהלה כבר החליטה בעצמה לסגור את העיתון ורק מנסה לגלגל את האשמה על העובדים. היום אנחנו רואים זאת בבירור. נאמר זאת בצורה ברורה: עובדים לא סוגרים מקומות עבודה. לא עובדים הם המביאים מקום עבודה למצב שבו אין נייר במכונות ושספקים מידפקים על הדלתות עם חובות. כמו שאמרנו אתמול, ברור לנו שמצב החברה קשה עד מאוד, ואין לנו שום כוונה להכביד עליו יותר. אם לא ינוהל מו"מ, יתכן מאוד שההנהלה כבר הרימה ידיים ממילא, ורק מחפשת שעיר לעזאזל לגלגל אליו את האשמה. אנחנו לא נהיה השעיר לעזאזל הזה.

יום חמישי, 4 ביולי 2013

עובדי ”מעריב“ לבן צבי: תדבר איתנו - אתה מתעלם, לא מעדכן, לא תומך, לא מקשיב

ועד עובדי ”מעריב“ שלח היום מכתב דחוף למו“ל העיתון שלמה בן צבי, בו הם מאשימים אותו באי-עמידה בהסכמים עליהם חתם כשרכש את העיתון - ובעיקר בהתעלמות מוחלטת מעובדי ”מעריב“. 

”לפני שמונה חודשים קיבלנו אותך למעריב בזרועות פתוחות. הימים היו ימי משבר, ובתוך כל הקושי בו היינו מצויים ולצד צער הפרידה מחברים רבים שמחנו מהאפשרות שהצעת להמשך קיומו של מעריב“, כותבים העובדים, ”סמכנו על ההבטחות שלך להמשך העסקתנו לתקופה מינימלית של 18 חודשים, במשכורות הוגנות, במערכת שתמשיך לפעול בתל אביב, ועם מחויבות לניהול יחסי עבודה תקינים עם נציגינו וחתימה על הסכם קיבוצי חדש – לטובת מעריב, ולטובתנו כעובדים“.


”לא עברו שמונה חודשים מיום כניסתך לעיתון, ואנחנו נאלצים לתהות האם טעינו בקבלת הפנים החמה שהצענו ובאמון שהענקנו לך. שלוש פעמים הלנת את שכרנו, שכרם של פרילנסרים רבים לא שולם כלל בחודשים האחרונים, חלקים מהמערכת מועברים לירושלים מבלי שהעובדים יפוצו על כך, תנאי עבודה משתנים ואנחנו מוצאים שאנחנו מועסקים על ידי חברות משתנות ללא כל הסבר. נציגינו נתקלים בחומות בצורות בניסיונותיהם לדבר עם ההנהלה ונגררים בעל כורחם פעם אחר פעם לבית הדין לעבודה ולצעדים ארגוניים, הסכם קיבוצי חדש לא נראה באופק, ואתה עצמך לא חשבת אפילו פעם אחת לבוא ולדבר איתנו – לעודד, לתמוך, לענות לשאלות ולפרוס את חזונך. 

”בימים האחרונים, זמן מועט לאחר שסיימנו תוכנית התייעלות ופרישה מרצון שבמסגרתה עזבו רבים, לבקשת ההנהלה, אנחנו מרגישים שעננים שוב מתקדרים מעל ראשינו. שמועות בבניין ובאתרי החדשות מספרות על תוכניות התייעלות נוספות, על אפשרות של סגירת העיתון או מיזוגו הסופי עם מקור ראשון תוך פיטורים מסיביים בשני העיתונים, בניגוד להסכמים עליהם אתה חתום עמנו ובפני בית המשפט, ועוד. אנחנו שומעים ממנהלינו שאין כסף לשלם לפרילנסרים, או לכל הוצאה אחרת, ושספק אם משכורות החודש ישולמו. בכל סבך השמועות הזה נפקד לגמרי מקומך כמו"ל וכעורך. גם עכשיו אתה לא מדבר עם עובדיך, לא מעדכן, לא תומך ולא מקשיב. 


”שלמה, אנחנו במעריב רגילים לימים קשים, אבל מאמינים שיש דרך להתמודד איתם, והדרך היא בדיבור ובשותפות. לא לכזה יחס ציפינו כשקיבלנו אותך למעריב וכוננו מערכת יחסים קיבוציים. רגע לפני שאנחנו נאלצים לנקוט בצעדים ארגוניים ולהתחיל במחאה ציבורית – בוא ודבר איתנו ועם נציגינו המוסמכים, ותכבד את ההסכם“.

יום רביעי, 3 ביולי 2013

המרוץ לרבנות מעולם לא היה מתוקשר יותר

המרוץ לרבנות הפך למרוץ בין יח“צנים, כשכל רב-מתמודד שוכר לעצמו יועצי תקשורת ודוברים, כדי שאלו יסייעו לו בדרך העולה אל משרד הרבנות הראשית. הולך רכיל עושה לכם סדר בשמות הגדולים:

הרב ציון בוארון שכר את שירותיו של חיים גריידינגר, לשעבר כתב לענייני חרדים ב“מעריב“ וכיום יועץ תקשורת, כדי שידברר אותו במרוץ לכס הרבנות הראשית לישראל. אמש הוציא גריידינגר הודעה ראשונה לעיתונות, בה ניסה לשווק את הרב בוארון כמי שמחד מתכוון להוביל שינוי מדיניות ברבנות הראשית, אך מאידך מתכוון להוביל שינוי מתון - בכפוף להלכה ולניסיונו רב השנים.

את הרב אליעזר איגרא מדברר משרד יחסי הציבור של אבי לרנר - ”לרנרקום“. מספר הודעות לעיתונות הופצו באחרונה מטעם המשרד, כמו גם תמונות עדכניות של הרב איגרא - רציניות יותר מאלו שהסתובבו ברשת קודם לכן. 

הרב דוד סתיו מדוברר כמובן על ידי משרד יחסי הציבור זליגר-שומרון, שמלווה אותו זה מספר שנים, מתוקף תפקידו כיו“ר ארגון הרבנים ”צהר“. מעבר ליח“צ שוטף מטעם המשרד, שבא לידי ביטוי בהודעות שוטפות לעיתונות, מקיים המשרד תדרוכי עומק לכתבי הדתות, מפגשים אישיים עם הרב סתיו, חיבורים טלפוניים ואף מסיבת עיתונאים מתוקשרת אחת, שנערכה בביתו של הרב סתיו. 

הרב דוד לאו שכר באחרונה את שירותיו את ירח טוקר, יועץ התקשורת החרדי שמלווה אותו בימים האחרונים. טוקר מתמקד בעיקר בתקשורת החרדית ודי מתעלם (עד כה) מהתקשורת המגזרית והכללית. קצת חבל. 


את הרב יעקב שפירא מדברר משרד יחסי הציבור של יהושע מור יוסף.

יום שלישי, 2 ביולי 2013

קולטים? משדר חדש לגלי ישראל

השבוע נחנך בגוש עציון הפעלתו של המשדר החדש של רדיו גלי-ישראל. המשדר יאפשר האזנה טובה יותר לתחנה בתדר 106.5 fm בגוש עציון והסביבה.


בטקס נכחו בין השאר ראש המועצה דוידי פרל, מנכ"ל התיירות גד כהנא, סגן ראש המועצה משה סוויל, מהרדיו נכחו המנכ"ל ישראל פריד, והסמנכ"לים עוזי זליגר ואסף קליין.

ראש המועצה דוידי פרל אמר באירוע כי: אנחנו שמחים לתת במה ולארח את המשדרים של תחנת הרדיו גלי ישראל. רדיו ציוני והתיישבותי, שמביא אתו ערך מוסף של תוכן, ומוזיקה של אהבת הארץ לטובת התושבים והמאזינים".

הקטסטרופה בדרך: בן צבי יפרק את ”מעריב“ ויפטר מאות עובדים

מו“ל ”מעריב - מקור ראשון“, שלמה בן צבי, מתכוון לפרק לגורמים את ”מעריב“ ולבלוע חלק ממוספיו אל תוך ”מקור ראשון“ - כך מסתמן להולך רכיל בימים האחרונים, בתום שיחות עם גורמים המעורבים במהלך. 


”הירש מדיה“, הקבוצה שאותה מוביל בן צבי, שכרה את חברת הייעוץ האסטרטגי ”מקינזי“ כדי שזו תפיק בעבורה, בטווח הזמן הקרוב, דו“ח שיצביע על צעדי התייעלות ורה-ארגון בעיתון. טיוטה של הדו“ח הזה כבר הוגש לבן צבי, כך דווח היום באתר וואלה. 

ככל הנראה, המהלך יכלול איחוד טוטאלי של המערכות בין ”מעריב“ ל“מקור ראשון“, איחוד שהחל בחודשים האחרונים, במהלכם אוחדו תקנים ונסגרו מוספים, כמו גם הועתקה מערכת העיתון מתל אביב לירושלים. בתוך המהלך הזה הופרשו חלק מהעובדים ”מרצון“ ורבים אחרים עומדים בפני פיטורין.


בתוך כך, הפרילנסרים המועסקים בעיתון אינם מקבלים שכר. כיוון שכך, ועד עובדי ”מעריב“ הוציא היום הודעה דחופה לעורכים ולמפיקים, בקריאה ”להפסיק לאלתר להשתמש בשירותי פרילנסרים“. בהודעה נכתב כי ”עמדתנו הנחרצת היא שכל עוד אין בטוחות שאנשים אלה יקבלו את כספם - מן הראוי לא להזמין מהם עבודה ולגרום להם לעבוד לחינם“.