יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

תחקיר ”העין השביעית“: חשד לפלילים בהתנהלות הכלכלית של ערוץ 7

אתר האינטרנט ”העין השביעית“ חושף היום תחקיר חשוב של איתמר ב“ז, שמציג מסמכים חשבונאיים החושפים את המודל העסקי יוצא הדופן של החברות העסקיות שמאחורי קבוצת "ערוץ 7".

מסתבר כי עמותה שהוקמה לפני 20 שנה כדי לתמוך בתחנת הרדיו הפיראטית גייסה עבור מפעילות "ערוץ 7" עשרות מיליוני שקלים. רואי-חשבון שבדקו את העמותה עבור משרד המשפטים העלו חשש לביצוע עבירות וקבעו: המצב אינו תקין 


ממליצים לקרוא את התחקיר המלא - כאן 

יום ראשון, 18 באוגוסט 2013

אתר האינטרנט "הקול היהודי" עומד בפני סגירה בשל קשיים כלכליים

אתר האינטרנט הימני "הקול היהודי" מצוי בקשיים כלכליים והוא על סף סגירה - כך נודע לבלוג.



"הקול היהודי" נחשב לאתר המזוהה עם הימין הקיצוני והוא מופעל על ידי מספר מתיישבים מיצהר ובראשם העורך הראשי אלחנן גרונר. האתר תומך בעמדותיו של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" וממחברי הספר "תורת המלך".

במרוצת השנים האחרונות חשף האתר לא מעט תוכניות עתידיות של צה"ל כלפי מתיישבים ואף שיטות פעולה של המחלקה היהודית בשב"כ או מעצרים של אנשי נוער הגבעות - ובעקבות הדברים אף עמד בפני חקירה משטרה.

יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

סוכנות הידיעות ”תצפית“ ניתקה את קשריה עם ערוץ 7


סוכנות הידיעות ”תצפית“ המעבירה צילומים ודיווחים משטחי יהודה ושומרון לאמצעי התקשורת, חינם וללא כל כוונת רווח, ניתקה את ”ערוץ 7“ מרשימות התפוצה שלה, זאת לאחר זלזול מתמשך מצד עורכי האתר. ההחלטה התקבלה לפני כחודש ומאז ידיעות ותמונות של ”תצפית“ לא מועברות ולא מתפרסמות בערוץ 7. 

ב“תצפית“ אומרים כי בערוץ 7 סירבו להתנצל על התנהלותם ולכן אין בכוונתם להחזירם, בשלב זה, אל רשימת התפוצה. 

יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

משתלט: מאיר גל רכש את "בחדרי חרדים"

באחת מעיסקאות התקשורת הגדולות שנערכו לאחרונה בישראל רכש בימים אלה מאיר גל, [35] , איש עסקים ופרסומאי מוביל בעולם החרדי, את האתר "בחדרי חרדים", גוף התקשורת החרדי הגדול והנפוץ בעולם. מספר הגולשים החודשי באתר עומד על כ – 700,000  מהארץ ומרחבי העולם, נתון הממקם אותו בין 7 האתרים המובילים במדינה. "בחדרי חרדים" משמש כעמוד הבית של כ 85%  מהגולשים החרדיים בישראל. 

עם השלמת הרכישה מסר מאיר גל כי בכוונתו לפתח את האתר ולהובילו לרמת חשיפה גבוהה עוד יותר, תוך הקפדה על הרמה המקצועית האיכותית של האתר: "מאות אלפי גולשים קבועים מבקרים אצלנו מכל קהילות העולם, הדרישה לתוכן במגוון שפות עצומה, בכוונתנו להרחיב בקרוב את הפעילות של האתר מישראל לחו"ל שם חיים מיליוני חרדים ואני בטוח שבעזרת-השם גם נצליח".


גל הדגיש:" אני מאמין שהציבור החרדי הוא מנוע צמיחה חשוב במשק ובחברה הישראלית.  ואתר "בחדרי חרדים" מהווה למעשה את השילוב המנצח בין שני מנועי צמיחה משמעותיים: המגזר החרדי והאינטרנט", גל הוסיף כי למידיה החרדית יש עוצמות שיווק ופרסום עצומות אשר הולכות ומתגברות עם השנים ואני בטוח שעולם השיווק ייפתח בקרוב למגוון האפשרויות המצוי גם באתרים החרדיים בכלל ובאתר "בחדרי חרדים" בפרט.   

גל הדגיש: "אני שמח וגאה על הרכישה אך חש גם אחריות גדולה. מורכבות היחסים בין הציבור החרדי לחברה החילונית ולממשלה כמעט בכל אחד מתחומי החיים , הופך את  "בחדרי חרדים" לאחד האתרים החשובים במדינה ואני מאמין שהרלוונטיות שלו רק תגבר עם הזמן". 

ב – 11 השנים האחרונות, מאיר גל היה שותף במשרד הפרסום גל אורן bsd ובמשרד היח"צ "ביכלר תקשורת" -  המתמחים והמובילים  בקהלים הדתיים והחרדיים.  בשנים האחרונות נחשב גל למקורב ביותר לצמרת ההנהגה הפוליטית כמו גם לראשי הישיבות ולבתי האדמו"רים  - עובדה שסייעה לו במציאת פתרונות בקונפליקטים בין גופים עיסקיים אל מול מנהיגי העדה החרדית. בין השאר טיפל מאיר גל בסוגיית משבר החרדים באל על, על רקע הפעלת טיסות בשבת, בבעיית קווי המהדרין בתחבורה הציבורית ועוד. 

מאיר גל פעל בשנים האחרונות גם בזירה הציבורית וייעץ לניר ברקת בהתמודדות מול מאיר פרוש [בבחירות הקודמות] לראשות עיריית י-ם. כמו כן, שימש כיועץ בכיר לשר החינוך הקודם  גדעון סער. במישור החברתי, הוא שותף להקמה של כפר נוער ייחודי באזור עמק האלה (כפר זוהרים), ראשון מסוגו לנוער חרדי בסיכון תחת הנהגתו של הרב יצחק דוד גרוסמן ממגדל העמק, חתן פרס ישראל .


עתה, משהושלמה העסקה לרכישת האתר, עתיד גל לעזוב את משרד הפרסום ולהשקיע את כל מרצו בהובלת האתר להישגים נוספים.  

יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

מנכ“ל כיפה: סיכלנו ניסיון להפיל את הרב אריאל במרוץ לרבנות הראשית

מנכ“ל אתר כיפה, בעז נכטשטרן, מתייחס היום לסערה התקשורתית שהתחוללה בעקבות פרסום הראיון שערכו בכיפה עם הרב יעקב אריאל.

בראיון לרדיו גלי ישראל אמר היום נכטשטרן כי כיפה ”לא הפרה שום סיכום עם הרב אריאל, לא היה לנו סיכום מולו... אמנם נתבקשנו שלא לפרסם את הראיון אתמול אבל בחרנו לפעול אחרת משיקולי מערכת וזו זכותנו כעיתונאים“.

נכטשטרן אמר בראיון כי כיפה מנעה את פרסום הראיון עם הרב אריאל לפני מספר חודשים, כשגורמים שונים ניסו ללחוץ על המערכת לפרסום הראיון, בעת שהרב אריאל היה מועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

מדוע השתנה סיקור פרשת הרב אלון ב-Nrg יהדות?

אנחנו רק שאלה: אמש פורסמה בערוץ היהדות של Nrg ידיעה ראשונית של צביקה קליין, עורך הערוץ, שהביאה דברים שאמר הרב יעקב אריאל על פרשת הרב מוטי אלון. 

הכותרת הייתה, איך נאמר, קצת ”פרווה“: "הרב אריאל: הרב אלון הודה בפנינו שעשה מעשים חמורים".
לעומתה, היום עודכנה הידיעה לכותרת הבאה: ”הרב אריאל: תלמידו של הרב אלון תיעד הכל“, ובמשנה: ”הרב אריאל מביא את סיפורו של התלמיד "היה לו יומן מסודר שבו הכול היה כתוב: תאריכים, מקומות, צורות“.


כנראה שבכל זאת ל“מקור ראשון“ היה קצת קשה לחשוף את הדברים אמש, אולי בשל לחצים שהופעלו על המערכת?

יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

רדיו גלי ישראל השיק אפליקציה חדשה

כדי להתגבר על העדר הקליטה של תחנת הרדיו ”גלי ישראל“, השיקו היום בתחנה אפליקציה חדשה למכשירי אנדוראיד ואייפון, המאפשרת להאזין לשידורים באמצעות כל מכשיר וללא צורך בקליטת רדיו. 


האפליקציה מאפשרת להאזין לשידור החי בכל זמן ובכל מקום ולצפות בשדרנים, באורחים ובכל מה שקורה באולפן; גישה לדף ה"פייסבוק" של התחנה המאפשר להגיב על התוכנית אונליין; גישה לערוץ "היוטיוב" הרשמי של התחנה המציג את מיטב הסרטונים של השדרנים והאמנים שהתארחו בתוכנית וגישה ללוח התוכניות. בנוסף ניתן לחייג לתחנה ולעלות לשידור ישירות מתוך האפליקציה ואפילו להגיע היישר לאולפן באמצעות תוכנת ניווט מיוחדת.

חשיפה: בנט מכר את הוילה, אך נשאר ברעננה

לא עוזב את העיר: שר הכלכלה ויו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, מכר את הוילה שלו ברחוב ציפמן במזרח רעננה, סמוך לרחוב המרכזי עקיבא. הבית ממוקם על מגרש בשטח רשום של 820 מ"ר, גדול מהמקובל באזור, ועליו בנוי בית חדש יחסית שנבנה בסטנדרט גבוה. 


ב“גלובס“ דווח בעבר, בהתייחס לשווי הכלכלי של הוילה, כי ”הנכס נרכש בשנת 2007 תמורת כ-8.275 מיליון שקל ושטחו הבנוי הוא כ-385 מ"ר. בית ישן יחסית על מגרש בשטח 356 מ"ר ברחוב השריון נמכר במאי השנה תמורת 5.7 מיליון שקל. בית חדש יחסית ברחוב אחד העם על מגרש בשטח 787 מ"ר נמכר בפברואר 2011 תמורת 10.68 מיליון שקל. שווי הקרקע באזור עומד על 11 אלף שקל למ"ר.


בנט עבר לדירה אחרת בעיר רעננה, ברחוב פנימי יותר, משיקולי פרטיות כנראה. כיום ממוקם ביתו של בנט ברחוב מרכזי בעיר והוא נתקל בעוברים ושבים, גם מהמגזר הדתי, מדי שבוע. דירתו החדשה אינטימית יותר ומרוחקת יותר מעין הציבור.

סופיה רון מוריה עובדת על ספר חדש


הכתבת הפוליטית של מקור ראשון, סופיה רון מוריה, מסיימת את כתיבתו של רומן פוליטי חדש שבמרכזו עומדת פוליטיקאית - כך נודע לבלוג. הספר נמצא בחודשים האחרונים בשלבי עריכה סופיים והוא צפוי לצאת לאור בתקופה הקרובה. 

כתבי השטחים משחקים אותה בנט סטייל

אמש, עם צאת השבת, יצאו כתבי השטחים שלנו לתחרות נושאת פרסים בפייסבוק: מי יחקה את כבוד השר נפתלי בנט ויברך את חבריו לשבוע טוב - ויזכה בכמה שיותר לייקים?

במקביל, באותה השעה, פרסמו רועי שרון (10), עמיחי אתאלי (מעריב), עקיבא נוביק (ידיעות אחרונות), חיים לוינסון (הארץ), יוני קמפינסקי (ערוץ 7), ג'וש בריינר (וואלה), איתמר פליישמן (ווינט) - סטטוס ”שבוע טוב“. 

והנה תוצאות התחרות:

נפתלי בנט - 4,052


עקיבא נוביק - 66 


רועי שרון - 42


יוני קמפינסקי - 30


עמיחי אתאלי - 28


חיים לוינסון - 23

ג'וש בריינר - 20

איתמר פליישמן - 19


מסקנה: יש לכם עוד מה ללמוד משר הכלכלה.

חיים זיסוביץ' נגד גונן גינת - וההפך

קרב הבוץ הכי מעניין בברנז'ה התרחש בסוף השבוע האחרון בין יועץ התקשורת של אוניברסיטת בר אילן, העיתונאי לשעבר חיים זיסוביץ', לבין עורך המוסף הפוליטי של ישראלהיום, גונן גינת.



זיסוביץ', בעקבות טור שפרסם קלמן ליבסקינד ב"מעריב", מתח ביקורת על גינת, כפי שפרסם בטורו האישי בעיתון מאמר דעה המותח ביקורת על המהלך לשחרור אסירים פלסטינים, זאת מבלי להזכיר את מעורבותו של איש אחד בתהליך - קוראים לו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

וכך כתב זיסוביץ':

בשבוע שעבר פרסם גונן גינת מאמר חריף בעיתונו, ישראל היום, נגד שחרור המחבלים,כתנאי לחידוש המו"מ עם הפלסטינים. מו"מ עם גזען, הייתה הכותרת.
הנה קטעים מהמאמר ובהם מסומנים כל אלה שגינת מגנה אותם על חלקם בשחרור הרוצחים- מי בדרישה מי בתמיכה ומי בשתיקה.
הוויכוח על שחרור רוצחים תמורת הסכמה שהפלסטינים ידברו איתנו הגיע למחוזות מביכים: הלוחמים הגדולים בכל בדל של רמז לגזענות - הם גם התומכים הגדולים בשחרורם של רוצחים גזענים
אין מה לדבר, ההבנה לנרטיב הפלסטיני, שמחבבת מפוצצי אוטובוסים עמוסים, הגיעה לנקודה ביזארית למדי. גם הצביעות של "ידיעות אחרונות, שדורש ללא הרף לפתוח במו"מ עם הפלשתינים וברגע שהוא נפתח מנהל מלחמת חורמה נגד המחיר, לא חורג מנורמות הצביעות הרגילות שם.
שלא לדבר על אבירי שלטון החוק, שלפתע שותקים כאשר גזרי דין נהפכים להמלצה ערטילאית כשמדובר ברוצחים ערבים.
וגם זו לא הבעיה. השמאל הישראלי שדורש לשחרר רוצחים גזענים לא חצה כאן שום קו שלא נחצה בעבר.
הבעיה היא אחרת: בהצגת הדרישה של אבו מאזן לשחרר רוצחים גזענים הוא מכריז שהוא עצמו נון־פרטנר. מעשי רצח גזעניים - זה ההפך משלום.


גינת הגיב לדברים בתגובה שפרסם על הפוסט של זיסוביץ'. וכך כתב:

שמחתי לגלות שחיים זיסוביץ, אינו מפסיק להתעניין בחיי. אכן, קשים חייו של הדובר. במיוחד כאשר מדובר באדם שנורמות האתיקה שלו זכו לתהילה בימים שבהם סיים בבושת פנים את עבודתו העיתונאית.
עניינית, בישראל היום כותבים - באופן קבוע - חסידי נתניהו הבאים: מוטי גילת (שכמעט בכל טור מבקר את נתניהו), יוסי ביילין (חסיד ידוע של נתניהו), יהושע סובול (כנ"ל), זהבה גלאון כתבה טור קבוע (עד לחזרתה לכנסת, ומאז באופן ספוראדי), מוריה שלומות (לשעבר מזכ"ל שלום עכשיו, עד לאחרונה), פרופ' אמנון רובינשטיין (לשעבר יו"ר מרצ), עוזי ברעם (חסיד שרוף של נתניהו), ועוד שורה של כותבים מהכיוון הזה.
תוכל בקלות לשאול אותם אם למישהו מהם צונזר אי פעם איזשהו משפט ביקורת על נתניהו.
במקרה של מוטי גילת, אדם ישר כסרגל, אוסיף שתוכל למצוא ברשת תצהיר מטעמו שהוגש לבית המשפט (ולא היה שום עירעור עליו) שמפרט שורה של אירועים שהביאו אותו לעזוב את עיתונו הקודם. תוכל גם לשאול אותו מה ההבדלים בין אז לעכשיו.
יש בישראל היום לא מעט אנשים שהספיקו בחייהם לעבוד בכמה וכמה כלי תקשורת. אחד מהם לפחות מוכר לך לדעתי היטב (אם כי אולי אתה סולד ממנו כיוון שהוא אדם ישר). המשותף לכולנו היא הידיעה שמעולם לא היה לנו חופש עיתונאי כפי שיש בישראל היום. מצד שני, אלה הן רק העובדות. ברוח החביבה עליך, אדון זיסוביץ, אתה לא חייב לתת לעובדות לקלקל לך את התזה. ודאי שלא להפריע לך לגלגל עיניים ולהציג את עצמך כמר אתיקה.