יום שני, 30 בספטמבר 2013

הסכם שותפות חדש בין הוצאת ידיעות ספרים ל'ספריית היודאיקה'

יסוד עולם ירושלים ורפאל אבקסיס חתמו על הסכם שותפות ב 'ספריית היודאיקה' עם הוצאת ידיעות ספרים על מנת להרחיב, לפרסם ולהפיץ את הספרייה ברחבי הארץ  והעולם.

ספריית היודאיקה הינה ספריה של ספרי הקודש השימושיים ביותר בעם היהודי. ספרים המשלבים בצורה מדהימה איורים מופלאים עם טקסט יהודי. כבר למעלה מעשור מוצאים לאור ומשווקים עוד ועוד ספרי יודאיקה. הספרים מלאי תוכן יהודי עתיק מעוטרים ביד אמן היודאיקה רפאל אבקסיס, וממחישים את הכתוב באומנות ייחודית, וכך נוצר יין נושן בקנקן חדש.  

הספר הראשון בספריית היודאיקה, ספר הקידוש לשבתות וחגי ישראל, זכה להכרה ולאהדה רבה בקרב הציבור והופץ במאות אלפי עותקים בארץ וברחבי העולם. לאחר ההצלחה הראשונית הוצאו לאור עשרות ספרים, שהתחבבו ביותר על רוכשיהם הרבים. 

כיום כוללת הספרייה: ספרי תנ"ך, חמישה חומשי תורה, תהילים, הגדות של פסח, ספרי קידוש, מגילות סידורים ותפילות בעברית ובשפות שונות. ועוד היד נטויה, ההוצאה לאור יסוד עולם ירושלים יוזמת ספרי יודאיקה נוספים בווריאציות שונות בעברית ובשפות שונות לתועלת הציבור היהודי בארץ ובעולם, וכן לציבור הכללי בעולם.


דוב איכנולד, מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים: "אני שמח על היוזמה המבורכת של עמיחי ברהולץ עורך ספרי היהדות, מרגש יהיה לראות את שלל ספרים אלו על מדף קבוע בחנויות הספרים בישראל לצד שירה, פרוזה ומתח."

העלון מעט מן האור יוצא להפסקה

העלון ”מעט מן האור“, שנוסד על ידי הרב חנן פורת ז“ל, יצא להפסקה בגיליון 715. לא ברור אם ישוב ואם כן - מתי. 



את העלון ערכה בחודשים האחרונים שיינה בוצר שנכסה לתפקידה בחודש מאי האחרון והובילה שינוי עיצובי ותוכני בעלון. לאחר עשור של הוצאה לאור ובעיקר בגלל דוחק כלכלי, החליטו אנשי תנועת ”אורות“, המוציאים לאור את ”מעט מן האור“, להפסיק את הדפסתו והפצתו עד להודעה חדשה, במטרה לחזור בפורמט אחר, כלכלי ורווחי יותר, ככל הנראה בחזרה אל דוכני העלונים בבתי הכנסת.

יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

דינה כהן תדברר את משה ליאון מול אמצעי התקשורת הדתיים לאומיים

תגבור דחוף למטה משה ליאון בירושלים: דינה כהן, לשעבר אשת יחסי ציבור במשרד לרנרקום, תדברר את קמפיין הבחירות של ליאון לראשות העיר ירושלים מול אמצעי התקשורת הדתיים לאומיים.



באופן אירוני משהו, הבוס שלה לשעבר, אבי לרנר, ממלא את התפקיד המקביל במטה הבחירות של ניר ברקת.


כהן עלתה ארצה מצרפת ולמדה תואר שני בתקשורת פוליטית באוניברסיטת בר אילן. תקציב הפרסום של משה ליאון מנוהל על ידי אשחר ותיקין.

אמנון שומרון יוביל את קמפיין ”הבית היהודי“ בירושלים

אמנון שומרון, שותף במשרד יחסי הציבור הדתי-לאומי זליגר-שומרון, יוביל את קמפיין ”הבית היהודי“ בירושלים - כך הוחלט בימים האחרונים ומתפרסם לראשונה בבלוג. שותפו, איתן זליגר, ימשיך להוביל את קמפיין הבחירות של המועמד החילוני אלי כהן לראשות עיריית בית שמש.


שומרון בונה בימים אלה את התוכנית התקשורתית שתוביל את קמפיין המפלגה למועצת העיר. את הרשימה כזכור מוביל דב קלמנוביץ‘ ואחריו עו“ד הרצל יחזקאל, איש התקשורת רז קיל וד“ר תמר טננבוים.


שומרון (יליד 1964), נשוי ואב לשלוש בנות, מתגורר בחדרה. בעבר הוא שימש כיועץ התקשורת של הנשיא לשעבר משה קצב. למד במדרשיית נעם בפרדס חנה, שירת בחיל השריון ועבד בצעירותו כעיתונאי ב“מעריב“, רשת שוקן ו“נקודה“. ערך את ”מקור ראשון“ במשך שלוש שנים. 

השומרון הפרוע? יצהר מתנהלת ללא דובר רשמי

היישוב יצהר, שעומד מעת לעת בסערות תקשורתיות (לאחרונה בעיסוק די אינטנסיבי בסוגיית מעצרו של המורחק בעז אלברט), מתנהל ללא דובר רשמי, זאת לאחר שהדובר שכיהן בתפקיד באופן התנדבותי, אברהם בנימין, החליט באחרונה לפרוש מתפקידו. 


התנהלות זו מקשה על העיתונאים המסקרים את הנעשה בשטחים ובעיקר פוגעת ביישוב יצהר ובאנשיו, שכיום לא זוכים לסיקור חיובי בתקשורת. מי שבכל זאת מדבררים את האזור הם משרד יחסי הציבור זליגר-שומרון באמצעות יועץ התקשורת חזי דרקסלר, שמדבררים את ועד מתיישבי השומרון, יחד עם אסתר אלוש, דוברת המועצה האזורית שומרון - כיום הכתובת הבלעדית למענה לשאילתות ביחס להתיישבות.

בידיעה שהתפרסמה היום בעיתון ידיעות אחרונות, גולל העיתונאי עקיבא נוביק את סיפור מעצרו של בעז אלברט, מיום שלישי האחרון. נוביק ראיין לכתבה את דובר מחוז ש“י במשטרה, שתיאר אלימות מצד המתיישבים. אלא שכדי להביא את גרסתם של מתיישבי יצהר לסיפור - ומאחר ואין דובר ליישוב - הוא השתמש בפוסט שפרסמה אלירז פיין, תושבת יצהר. 


אגב, פיין האשימה היום את נוביק בכך שהוא השתמש בציטוט שלה מהפייסבוק ללא ידיעתה וכאילו היא אמרה את הדברים לידיעות, נוביק מצידו הבהיר כי פיין פרסמה את הדברים בקריאה לשתפם.

מעייני הישועה התניעו את השנה

תנועת מעייני הישועה פתחה היום את שנת הפעילות תשע"ד. במפגש של רבני התנועה המשמשים כרבני קהילות ברחבי הארץ, נדונו יעדי הרבנים והקהילות לשנה הקרובה, עלו לדיון האירועים הקהילתיים שיערכו במהלך שנת הפעילות וגובשה תכנית עבודה מפורטת ואינטנסיבית של הרבנים בקרב הקהילות. 



במסגרת יום העיון הראשון לשנת תשע"ד שנערך במשרדי התנועה בירושלים, התכנסו 12 מרבני הקהילות לסדנא בנושא נאום ורטוריקה. את הסדנא העביר עו"ד יעקב שוורגולד מרצה בכיר בבית הספר 'גיא יריב' לדיבור מול קהל. 

מטרת הסדנא שמתפרשת על שישה מפגשים, היא להקנות לרבנים הצעירים כלים בתורת הנאום ולחזק את עמידתם ויכולתם הרטורית מול קהל. סמנכ"ל התנועה, עודד בן משה ציין כי: "מטרתנו הראשית בפעילות לשנה הקרובה, היא להרחיב את מעגל המתפללים בכל בית כנסת תוך הזמנת התושבים החילונים והמסורתיים שבסביבת בית הכנסת. מתוך כך, אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק מעמדו של הרב בכל קהילה וקהילה". 

הרב שמעון יפרח, רב בית כנסת בעיר רמלה שהשתתף בסדנא הביע את תקוותו כי בעקבות הסדנא תשודרג יכולת עמידתו מול קהל ומתוך כך השפעתו תהיה איכותית יותר.  

עו"ד שוורגולד ציין: "אני חש סיפוק גדול להדריך את רבני הקהילות היות ומדובר במעצבי דעת קהל לכל דבר ועניין. יש הרגשה שאנו שותפים במידה רבה לשינוי בעיצוב דמותה של מדינת ישראל".


מתנועת מעייני הישועה, אשר משקיעה רבות בפרוייקט רבני הקהילות, מוסרים כי כבר מרגישים בחוש  את הצלחת הפרוייקט כאשר קהילות רבות, שעל חבריה נמנים הן דתיים והן חילוניים הולכות ונבנות ב"קצב טוב" כלשונם, ברחבי הארץ.

יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

דובר צה“ל ממשיך לחלל שבת כרגיל, בניגוד לפקודות מטכ“ל

ערוץ 7 מביא היום ראיון עם הרב אביחי רונצקי, לשעבר הרב הצבאי הראשי, זאת לאחר שחטיבת דובר צה“ל הפיצה בשבת האחרונה וידאו בו רואיין מח“ט אפרים, אל“מ רן כהנא, בעקבות לכידת המחבל אשר רצח את החייל תומר חזן ז“ל. 


זו איננה הפעם הראשונה בה ערוץ 7, לצד כלי תקשורת חרדיים נוספים, מבקרים פומבית את התנהלות דובר צה“ל תוך חילול שבת - וניכר כי לולא הפרסומים הללו, ספק אם בדובר צה“ל יחליטו לנהוג אחרת. החטיבה כיום מחללת שבת על ימין ועל שמאל, ללא התייעצות שוטפת עם הרבנות הצבאית, תוך שהיא מאלצת חיילים וחיילות שומרי מסורת לעבוד בשבתות באירועים הרחוקים מלהיות מוגדרים כ“פיקוח נפש“, זאת כשאפילו בגלי צה“ל כבר למדו לפטור חיילים דתיים מעבודה בשבתות.

בראיון לערוץ 7 אמר הרב רונצקי כי בעבר ניסה להגדיר לדובר צה“ל מהם ההנחיות ההלכתיות לעבודה בשבת, אך בחטיבה סירבו לשתף פעולה עמו. לדבריו, ראיון המח“ט הוא חילול שבת שלא לצורך, שאין לו שום תועלת. 

בדובר צה“ל אמרו לערוץ 7 בתגובה כי ”בשנת 2013 לא נדרש להסביר כי אירוע מבצעי מסוקר ומלווה כמעט מתחילתו ע"י התקשורת ופעילות חטיבת דובר צה"ל הינה מבצעית לכל דבר. חטיבת דובר צה"ל פועלת בשבתות עפ"י פקודות הצבא“.

יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

רץ ברשת: ניר ברקת - שמאלן?

בסרטון שהועלה היום ליוטיוב, ללא לקיחת אחריות רשמית מטעם מטה הבחירות של משה ליאון, נטען כי ניר ברקת הינו איש שמאל, תוך שבסרטון מודגש כי ברקת כיהן בעברו כראש מטה מפלגת קדימה, המיודד ועובד עם אנשי שמאל מובהקים של מרצ.



בסרטון נטען, בנוסף, כי ברקת נפגש עם אנשי איסלאם קיצוני, ביניהם אחיו של מחבל שהיה מעורב בפיגוע בישיבת ”מרכז הרב“. 

יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

צביקה ברוט עוזב את ”ידיעות אחרונות“

צביקה ברוט, הכתב הפרלמנטרי הסרוג של ”ידיעות אחרונות“, ייצא לחופשה ללא תשלום וצפוי לסיים את תפקידו בעיתון.


ברוט עובד ב“ידיעות אחרונות“ מאז 2003, תחילת ככתב לענייני משפט בתל אביב ולאחר מכן בתפקידו הנוכחי ככתב פרלמנטרי. את דרכו בתקשורת התחיל בגלי צה“ל, בה שירת את שירותו הצבאי, שם שימש ככתב לענייני משפט, כתב לענייני שטחים, עורך ומגיש חדשות. 

יום שני, 2 בספטמבר 2013

הפרזנטור של הציונות הדתית: הרב מרדכי אליהו זצ"ל

תמונה אחת שווה 10 מודעות פרסום בעלוני השבת (הנה טעימה קטנה, רק מסוף השבוע האחרון)


יובל מורגנשטרן מונה להיות דובר האיחוד הלאומי-תקומה

מורגנשטרן, שהיה דוברו של יוני שטבון בפריימריז בבית היהודי מונה להיות דובר מפלגת "האיחוד הלאומי-תקומה", המהווה חלק מסיעת הבית היהודי.

מורגנשטרן ילווה תקשורתית את פעילות המפלגה ויסייע בפרסום פעילותה.


בן 23, נשוי, לוחם בשריון, בוגר ישיבת הגולן וגר כעת בחיספין שברמת הגולן.‬ ‫לשעבר דובר תנועת 'רעננים-צעירי הציונות הדתית', דובר מטה הבחירות של חה"כ יוני שטבון בפריימריז של הבית היהודי וכדובר מטה הצעירים של מפקד הציונות הדתית.

בבחירות הארציות היה דובר מטה הצעירים של הבית היהודי יחד עם נתנאל אריאל מההנהגה הצעירה של הבית היהודי. לאחר הבחירות שימש ברכז פעילות בהנהגה הצעירה של הבית היהודי יחד עם אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה.